Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJošt, Jiří
dc.contributor.authorBílá, Radmila
dc.date.accessioned2021-12-07T12:21:15Z
dc.date.available2021-12-07T12:21:15Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009-04-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27347
dc.description.abstractCílem diplomové práce je zorientovat se v subdeprivačních jevech v dnešních zařízeních péče o dítě (dětské domovy, pěstounská péče). Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů týkajících se psychické deprivace, na vymezení psychických potřeb dítěte a projevů psychické deprivace. Dále se zabývá problematikou dětských domovů, různými druhy náhradní rodinné péče a otázkou nechtěných dětí. Praktická část je zaměřena na cíl práce. Srovnávány jsou zde tři skupiny dětí (děti vyrůstající ve funkční rodině, děti z dětských domovů a děti z pěstounské péče). Jsou zde popsána zjištění, která byla získána použitím vybraných testů a pozorování. V závěru jsou výsledky zhodnoceny.cze
dc.format51 s., 3 s. obr. příloh
dc.format51 s., 3 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectPsychická deprivacecze
dc.subjectsubdeprivacecze
dc.subjectdětské domovycze
dc.subjectpěstounská péčecze
dc.subjectfunkční rodinacze
dc.subjectnechtěné děticze
dc.subjectpsychological deprivationeng
dc.subjectsubdeprivationeng
dc.subjectchildren's homeseng
dc.subjectfoster careeng
dc.subjectfunctional familyeng
dc.subjectunwanted childreneng
dc.titleSubdeprivace a její následky pro školní vývoj dítětecze
dc.title.alternativeSubdeprivation and its consequences for a school development of the childeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6401
dc.description.abstract-translatedThe aim of my dissertation is to provide a look into the subdeprivation phenomena in contemporary child care institutions (children’s homes, foster care). The theoretical part is focused on defining of basic concepts related to psychological deprivation, defining of psychological needs of children and psychological deprivation displays. Further, it deals with children’s homes issues, with some kinds of foster family care and with the unwanted children matter. The practical part focuses on the aim of the work. There are compared three children groups (children growing up in a functional family, children from children’s homes and children from foster care). There are described the findings that were gained from selected tests and observations. In the end the outcomes were evaluated.eng
dc.date.accepted2009-05-22
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-VV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFranclová, Marta


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam