dc.contributor.advisor | Jošt, Jiří | |
dc.contributor.author | Bílá, Radmila | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:21:15Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:21:15Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-29 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27347 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je zorientovat se v subdeprivačních jevech v dnešních zařízeních péče o dítě (dětské domovy, pěstounská péče).
Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů týkajících se psychické deprivace, na vymezení psychických potřeb dítěte a projevů psychické deprivace. Dále se zabývá problematikou dětských domovů, různými druhy náhradní rodinné péče a otázkou nechtěných dětí.
Praktická část je zaměřena na cíl práce. Srovnávány jsou zde tři skupiny dětí (děti vyrůstající ve funkční rodině, děti z dětských domovů a děti z pěstounské péče). Jsou zde popsána zjištění, která byla získána použitím vybraných testů a pozorování. V závěru jsou výsledky zhodnoceny. | cze |
dc.format | 51 s., 3 s. obr. příloh | |
dc.format | 51 s., 3 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Psychická deprivace | cze |
dc.subject | subdeprivace | cze |
dc.subject | dětské domovy | cze |
dc.subject | pěstounská péče | cze |
dc.subject | funkční rodina | cze |
dc.subject | nechtěné děti | cze |
dc.subject | psychological deprivation | eng |
dc.subject | subdeprivation | eng |
dc.subject | children's homes | eng |
dc.subject | foster care | eng |
dc.subject | functional family | eng |
dc.subject | unwanted children | eng |
dc.title | Subdeprivace a její následky pro školní vývoj dítěte | cze |
dc.title.alternative | Subdeprivation and its consequences for a school development of the child | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6401 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of my dissertation is to provide a look into the subdeprivation phenomena in contemporary child care institutions (children’s homes, foster care).
The theoretical part is focused on defining of basic concepts related to psychological deprivation, defining of psychological needs of children and psychological deprivation displays. Further, it deals with children’s homes issues, with some kinds of foster family care and with the unwanted children matter.
The practical part focuses on the aim of the work. There are compared three children groups (children growing up in a functional family, children from children’s homes and children from foster care). There are described the findings that were gained from selected tests and observations. In the end the outcomes were evaluated. | eng |
dc.date.accepted | 2009-05-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-VV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |