dc.contributor.advisor | Franclová, Marta | |
dc.contributor.author | Robová, Olga | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:21:21Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:21:21Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27355 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá současnou podobou rodiny, jejími hodnotami, výchovnými přístupy, formami vzájemné komunikace, rodinného uspořádání a jejím vlivem na život a chování dítěte.
Teoretická část vychází z odborné literatury věnující se oblastem rodinného života, dítěti a výchově. Postupně jsou v ní zpracována jednotlivá témata, která s rodinou a výchovou souvisejí (typy rodiny, funkce rodiny, výchovné styly atd.)
Výzkumná část byla založena na kvalitativním přístupu, v jehož rámci byla provedena případová studie tří rodin s dětmi. Každá ze studií je podrobně rozpracována a odhaluje zákonitosti života a výchovných přístupů v současné rodině.
Z výsledků této studie vyplývá, že současní rodiče dávají přednost demokratickému až liberálnímu stylu výchovy, který je mnohem náročnější, než po staletí užívaný autoritativní přístup. A že větší výchovný úspěch přijde pravděpodobně tam, kde je v rodině emocionálně pozitivní prostředí, rodiče jsou starostliví a stanovují jasná pravidla.
Klíčová slova: rodina, rodiče, výchovné přístupy rodičů, rodinné prostředí, dítě, dětství, přístup k dítěti, výchova | cze |
dc.format | 124 s., 20 s. obr. příloh. | |
dc.format | 124 s., 20 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: rodina | cze |
dc.subject | rodiče | cze |
dc.subject | výchovné přístupy rodičů | cze |
dc.subject | rodinné prostředí | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | dětství | cze |
dc.subject | přístup k dítěti | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | Key words: family | eng |
dc.subject | parents | eng |
dc.subject | parental rearing practices | eng |
dc.subject | family social environment | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | childhood | eng |
dc.subject | access to child | eng |
dc.subject | upbringing | eng |
dc.title | Rodina, dítě a jeho dětství | cze |
dc.title.alternative | The Family, Child and his childhood | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6426 | |
dc.date.accepted | 2009-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vaněčková, Olga | |