Struktura interakce mezi učitelem a žákem ve výuce anglického jazyka
Abstrakt
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na interakci mezi studentem a učitelem v hodinách anglického jazyka a zkoumala jednotlivé části IRF struktury.
V teoretické části podrobně vysvětluji základní rysy jednotlivých částí IRF struktury a též popisuji prostředí, které umožňuje interakci. Školní dialog srovnávám s dialogem mimoškolním.
Praktická část je vystavěna na materiálu nahraném ve čtyřech různých třídách. Snažila jsem se zjistit, jak často vlastně dochází k výměnám v podobě IRF, jak učitel nejčastěji iniciuje k hovoru, zda iniciace vede ke kýžené odpovědi a v neposlední řadě, jakými způsoby učitel provádí zpětnou vazbu.
Moje diplomová práce by měla mimo jiné odhalit, zda učitel klade skutečné otázky, nebo pouze ty, na které sám zná odpověď a jak často je využíván mateřský jazyk v hodinách angličtiny.