dc.contributor.advisor | Havlisová, Helena | |
dc.contributor.author | Hovorková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:22:14Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:22:14Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27413 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem integrace jako takový, její formy, vývoj integrovaného vzdělávání v České republice i v zahraničí a legislativou vztahující se k integraci. Dále se věnuje podmínkám nutným k realizaci školní integrace a dalším faktorům ovlivňujícím její úspěšnost.
Praktická část zahrnuje provedený výzkum. Cílem bylo zjistit aktuální problémy integrace z pohledu ředitelů základních škol, učitelů 1. stupně a rodičů integrovaných dětí. K tomuto účelu bylo použito dotazníkové šetření, které proběhlo na 17 základních školách a jehož výsledky jsou v práci prezentovány a zhodnoceny. | cze |
dc.format | 102 s. | |
dc.format | 102 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | handicap | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | škola | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | handicap | eng |
dc.subject | pupil | eng |
dc.subject | school | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.title | Aktuální problémy školní integrace z pohledu školy a rodiny | cze |
dc.title.alternative | Current problems of the school integration from the point of view of school and family | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 6598 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with integration of children with special education needs into the common primary schools. The theoretical part is focused on phenomenon ''integration“, its types, evolution of integrated education in the Czech Republic and abroad, and integration legislature. Further the conditions necessary for realisation of school integration and other factors influencing its success are discussed.
The practical part involves a performed research. The aim was to find out the actual problems of integration from point of view of the following people: directors of primary school, infant school teachers and parents of integrated children. To obtain these data the questionnaire research was used, which was done on 17 primary schools. The results of this research are presented and finally discussed in this thesis. | eng |
dc.date.accepted | 2009-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-TV-SPG | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Suchánková, Eva | |