Využití grafického kalkulátoru ve výuce matematiky
Abstrakt
Tato diplomová práce pojednává o práci s grafickým kalkulátorem TI-92
Plus, jeho výhodách i nevýhodách při využití ve výuce matematiky. Snahou
je zjistit, zda tento nástroj usnadní studentům práci při řešení úloh, či je jeho přínos natolik minimální, že se nevyplatí zahrnout práci s ním, ke které je
samozřejmě zapotřebí jistých znalostí studentů, do výuky matematiky.
Z tohoto vyplývá snaha o nalezení typových úloh, při kterých je práce
s grafickým kalkulátorem rychlejší, snadnější a především lépe
pochopitelná. Jedním z dílčích cílů je taktéž uvést čtenáře do problematiky
připojení grafického kalkulátoru k PC, díky čemuž jeho majitel získá další
nepřeberné množství funkcí spojených s interaktivním prostředím, které
tímto vytvoří - například možnost zachytávání obrazovky kalkulátoru,
instalace dalších aplikací do paměti kalkulátoru, záloha a obnovení dat atd.