dc.contributor.advisor | Kouřilová, Jana | |
dc.contributor.author | Grögerová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:23:22Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:23:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27475 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce si dává za cíl blíže porovnat kresebný projev u dětí na dvou odlišných výchovně-vzdělávacích institucích, na škole tzv. běžné a na škole waldorfské. První oddíl teoretické části se blíže zabývá specifiky a odlišnostmi waldorfské pedagogiky v porovnání s tradičním školským systémem. V druhém oddílu je nastíněn vývoj kresebného projevu u dětí, s užším zaměřením na II. stupeň ZŠ. Praktická část analyzuje soubor 82 kreseb lidské postavy a dotazníkových psychologických testů získaných od dětí 6. a 9. tříd obou typů škol. Cílem práce je postihnout případné odlišnosti v tvořivém přístupu dětí obou typů školství k zadaným tématům. | cze |
dc.format | 82 s., 20 s. příloh | |
dc.format | 82 s., 20 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | waldorfská pedagogika | cze |
dc.subject | waldorfská škola | cze |
dc.subject | kresebný projev dětí | cze |
dc.subject | tvořivost | cze |
dc.subject | Waldorf Pedagogy | eng |
dc.subject | Waldorf School | eng |
dc.subject | Art Work of Children | eng |
dc.subject | Creativity | eng |
dc.title | Porovnání kresebného projevu dětí staršího školního věku ve waldorfské a tradiční základní škole | cze |
dc.title.alternative | Comparing the Art Work of Pupils at the Second Level Common School and the Waldorf School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9827 | |
dc.description.abstract-translated | The candidate´s work aims to compare art work of pupils at two different educational institutions: a regular primary school and a Waldorf school. The first chapter of the theoretical part deals with specific features of waldorf pedagogy in comparison to that in the traditional educational system. The second chapter outlines the development of children´s art skills, especially at the second level of a primary school. The practical part analyses a set of 82 drawings of a human figure and a Sentence Completion Test collected from the sixth and ninth grade pupils of both schools. The aim of this work is to discern possible differences in the children´s creativity at both types of schools. | eng |
dc.date.accepted | 2009-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |