dc.contributor.advisor | Sedláková, Renáta | |
dc.contributor.author | Návara, Michal | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:23:33Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:23:33Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-04-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27484 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na problematiku trávení volného času žáků
druhého stupně základní školy, přičemž zvláštní pozornost je věnována podílu času poskytovanému jednotlivým typům médií. Cílem této práce je jednak přiblížit
teoretická východiska oblastí volného času a médií, dále pak seznámit čtenáře
s výsledky výzkumného šetření. Část teoretická tedy vychází z různých koncepcí
pojetí volného času a zároveň reflektuje současný pohled na média a jejich užívání
žáky základní školy. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu, jenž byl
proveden formou standardizovaného dotazníku mezi žáky sedmých až devátých tříd.
Tato část je postavena především na komparaci s výzkumy prováděnými v minulosti,
jež byly tematicky obdobně zaměřeny. Výsledky práce tak zohledňují vývoj
volnočasových aktivit žáků v čase, srovnávají tyto aktivity jak s žáky stejně starými,
tak s žáky staršími, popřípadě jsou zjištění srovnávána se vzorkem celé populace.
V práci je také brán zřetel k určitým geografickým a demografickým skutečnostem,
jež přispívají k hlubšímu zkoumání této problematiky. | cze |
dc.format | 81 s., 10 s. příloh. | |
dc.format | 81 s., 10 s. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Od televize k počítači? Výzkum trávení volného času žáků druhého stupně základních škol | cze |
dc.title.alternative | From television to computer? Spending leisure time - research among pupils of elementary school. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9858 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis focuses on how the pupils at the age of 13-16 years spend their
leisure time, whereas a special attention is given to the question of how much time
they spend with single types of media. The aim of the thesis is, first to present
theoretical bases of leisure time sphere and media sphere, second to introduce the
results of the research to the readers. The theoretical part is partly based on different
conceptions of leisure time, and at the same time perceives current access to the
media and useage of the media by pupils at the primary school. The empirical part is
based on quantitative research, using the method of standardised questionnaires,
which were filled in by the pupils from seventh to ninth class. This part is based
above all on the comparison with other research works. Those research works were
focused on the same problems. The results of the thesis take the development of
leisure time activities into account, compare these activities as with the pupils at the
same age, as with older pupils, eventually the results are compared with the sample
of the whole population. The thesis also takes certain geographic and demographic
facts into consideration, which supports thorough research of these problems. | eng |
dc.date.accepted | 2009-05-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.description.defence | Diplomant zaháji obhajobu powerpointovou prezentací, ve které seznámil komisi s cíli, metodikou a klíčovými zjištěními práce. Následně zodpověděl připomínky obsažené v posudcích vedoucí a oponentky práce. | cze |