Výchova ke křesťanským ideálům. Model schönstattské pedagogiky P. Josefa Kentenicha
Abstrakt
Anotace
	Diplomová práce se zabývá otázkami výchovy ke křesťanským ideálům a jejich originálním zpracováním v schönstattské pedagogice P. Josefa Kentenicha. Centrum práce tvoří pedagogický systém Schönstattu se zvláštním důrazem na ‚qpedagogiku ideálů'' a její specifikaci v ‚qosobním ideálu''. Dále je práce pohledem do Schönstattského hnutí, převážně jako hnutí výchovného a hnutí vychovatelů, a jeho výchovné teorie.
	Konkrétně se jedná zaprvé o snahu postihnout význam  křesťanského ideálu pro člověka obecně a převážně ve výchově, zadruhé o ‚qpřeklad'' teologických, filosofických, psychologických a pedagogických pojmů výchovné teorie Schönstattu s jeho počátky v německém kulturním prostředí do řeči současné české obecné pedagogiky.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
- 
Kantův vliv na Brezinkovo pojetí výchovy Hölzerová, Libuše (Jihočeská univerzita, 2010)Práce se zabývá vlivem Kantovy německé klasické filosofie jako jedním z možných zdrojů filosofie výchovy na Brezinkovo pojetí výchovy. Účelem práce je deskripce Brezinkovy filosofie výchovy a nalezení základních ...
- 
Vybrané fragmenty z děl představitelů německého idealismu o výchově a vzdělání (včetně J. J. Rousseaua jako jejich inspiračního zdroje v oblasti výchovy) Hölzerová, Libuše (Jihočeská univerzita, 2007)Práce se zabývá pohledem německého idealismu na otázky týkající se výchovy a vzdělání. V 1. kapitole jsou popsány základní pojmy idea, idealismus, německý idealismus a dále následuje krátký vhled do myšlenek představitelů ...
- 
Alternativní pedagogika a její principy využitelné v pedagogice volného času Kovářová, Magdaléna (Jihočeská univerzita, 2009)Práce se zabývá alternativní pedagogikou a jejími principy, které je možno uplatnit v oblasti pedagogiky volného času. Z oblasti alternativní pedagogiky je zaměřená na dva u nás největší alternativní pedagogické systémy, ...
