Od mimotřídní výchovy k pedagogice volného času
Abstrakt
Práce reflektuje kořeny pedagogiky volného času a vývoj její terminologie. Rozbor problematiky začíná přibližně v 50. letech, kdy se hovořilo o mimotřídní a mimoškolní výchově. Posléze význam těchto dvou pojmů autoři formulují do termínu výchova mimo vyučování. Text práce se snaží o rozkrytí terminologických shod a odlišností dle doby a autorů užívajících termínů mimotřídní, mimoškolní výchova a výchova mimo vyučování.
Úvodní část představuje historický vývoj výchovy mimo vyučování, dále pak také vývoj středisek volného času, v nichž výchova mimo vyučování probíhala.
Rozbor terminologie pokračuje diskusí nad vývojem terminologické problematiky v průběhu 60. a 70. letech 20. století, posléze v 80. letech 20. století.
Následuje představení autorů pedagogiky volného času s interpretací výchovy mimo vyučování v dnešní době.