dc.contributor.advisor | Kouřilová, Jana | |
dc.contributor.author | Štefanová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:24:05Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:24:05Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27508 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU, její projevy, příčiny, diagnostiku a nápravná opatření. Pozornost je věnována také roli rodičů v kontextu problematiky SPU a stresu s tím spojeným.
Výzkumná část sleduje rodiny dětí s SPU. Na základě kvalitativního výzkumu je popsáno, jak rodiče přistupují k diagnóze SPU u svých dětí, jaké jsou jejich přístupy k nápravě a zvládání stresu.
Poslední část práce tvoří přílohy obsahující ukázky jednotlivých rozhovorů s rodiči použitých při výzkumu. | cze |
dc.format | 72 s. | |
dc.format | 72 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | specifická porucha učení | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | analýza rozhovorů | cze |
dc.subject | specific learning disturbances | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | qualitative research | eng |
dc.subject | the analysis of interviews | eng |
dc.title | Rodina dítěte se SPU | cze |
dc.title.alternative | The Family of a child with specific learning disorders | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9934 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis follows the family context of specific learning disorders. The theoretic part describes the problem of specific learning disorders, their tokens, causes, diagnostics and corrective remedies. The thesis also focuses on role of parents in the context of the problems of learning disturbances and of the stress that is connected with these problems.
Experimental part follows the families of children with learning disturbances. By virtue of qualitative research it describes how the parents accept the learning disturbance diagnosis of their children, how they approach to the remedy and how they manage the problem of stress.
The last part is made up by supplements containing the illustrations of interviews that have been used during the research. | eng |
dc.date.accepted | 2009-08-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-AJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Franclová, Marta | |