Problematika přechodu dětí z 1. stupně na 2. stupeň základní školy
Abstrakt
Tématem mé diplomové práce je problematika přechodu dětí z 1. stupně na 2. stupeň základní školy. Cílem práce je zaměřit se na tuto problematiku z hlediska vývojové psychologie. Specifika jednotlivých vývojových obdobích popisuji především z hlediska pojetí 1. stupně a 2. stupně podle školského dokumentu Bílá kniha a nově vzniklého rámcově vzdělávacího programu, ve kterém se zaměřuji na klíčové kompetence základního vzdělávání.
Diplomová práce má 2 části, v první teoretické se zaměřím na vývojová období mladšího a středního školního věku, pojetí 1. stupně a 2. stupně podle Bílé knihy a na klíčové kompetence základního vzdělávání. Druhá část je praktická, jsou v ní uvedeny volné výpovědi žáků z 6. tříd základní školy a postřehy absolventů pedagogické fakulty ze souvislé praxe.