Dětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání
Abstrakt
Bakalářská práce ‚qDětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání''
se zabývá významem a obsahem časopisů určených dětem předškolního věku.
Pozornost je věnována současným i historickým výtiskům, což umožnilo komplexnější
náhled na celou problematiku. Práce je členěna do dvou stěžejních částí, teoretické
a praktické.
V teoretické části jsem se zaměřila na vymezení pojmu předškolního časopisu,
na jeho postavení v kontextu ostatních médií, tradiční obsah i již zmíněnou historii
a současnost. Je zde poukázáno na pozitivní i negativní dopady dětských časopisů
a na vliv, který mají v procesu výchovy a vzdělávání.
Praktická část úzce navazuje na teoretickou a doplňuje ji o aktuální sondu
do soudobých rodin. Tímto výzkumným šetřením jsem chtěla poodhalit zájem rodičů
o dětský časopis jako takový a význam, který je mu přikládán. Dále je zde téma
dětského časopisu podrobně rozebíráno. Současně se zde uvádí možnosti,
jak předcházet některým negativním vlivům.
Abych lépe poznala náročnost tvorby časopisu určeného předškolním dětem,
vytvořila jsem vlastní schéma časopisu s názvem ‚qTři kamarádi''. Použitelnost vlastního
konceptu jsem následně ověřila u některých pedagogických autorit v mateřských
školách.