Využití canisterapie u dětí s ADHD
Abstrakt
Bakalářská práce s názvem Využití canisterapie u dětí s ADHD (Attention Deficit Hyperaktivity Disorder) se zaměřuje na popis využití canisterapie jako podpůrné terapeutické metody u klientů s ADHD v mateřské škole.
Teoretická část se věnuje problematice canisterapie , zmiňuje historii jejího vzniku, přibližuje pojmy s canisterapií úzce související, zabývá se vztahem mezi dítětem a psem, působením canisterapie na psychiku člověka, metodami canisterapie apod. V teoretické části je dále přiblížena problematika ADHD - související pojmy, příčiny vzniku, projevy, životní kontexty dětí s ADHD, apod.
Praktická část obsahuje tři případové studie dětí s ADHD u nichž došlo na základě doporučení speciálního pedagoga k zapojení do programu canisterapie. Součástí praktické části je i rozhovor se speciálním pedagogem působícím v MŠ, který zde program canisterapie zavedl.