Současný trend tematického zaměření programů primární prevence rizikového chování z pohledu žáků základních škol v regionu Písek a Milevsko
Abstrakt
Bakalářskou práci tvoří teoretická a praktická část. Teoretická část seznamuje čtenáře s cílovou skupinou v období dospívání. Základní terminologií a jejím ukotvením v pedagogice, sociální práci. Popisuje rizikové faktory a rizikové chování. Nezapomíná na klasifikaci primární prevence v prostředí školy. Charakterizuje minimální preventivní program, se kterým souvisí funkce školního metodika prevence a efektivní primární prevence.
Praktická část vycházela z dotazníkového šetření, kdy cílovou skupinu reprezentovali žáci 6. tříd Základní školy Edvarda Beneše Písek a 1. ZŠ T. G. Masaryka Milevsko. Formulované otázky byly přizpůsobeny věkově skupině a koncipovány tak, aby došlo k zjištění, o jaká témata mají žáci programů primární prevence rizikového chování největší zájem. V závěru se práce věnuje výsledkům výzkumu, které propojuje s teoretickou částí.