Pragmatická inspirace pro organizaci skautské výchovy
Abstrakt
Práce se zabývá shodami mezi metodami pragmatické pedagogiky a vzniklým novým
výchovným programem organizace Junák ? svaz skautů a skautek ČR. Teoretická část
popisuje vývoj pragmatismu v Americe, spojitost filozofického a pedagogického směru,
pragmatismus v Evropě a v České republice. Objasňuje vývoj výchovného hnutí
Woodcraft v moţné propojenosti s pragmatickou pedagogikou. Jsou popsány základní
výchovné metody skautské organizace, aby bylo jasné, z čeho Nový program vychází.
Dále je porovnán Nový program s pragmatickou pedagogikou, jak lze aktivity programu
vytvářet ve shodě s metodami pragmatické pedagogiky a s naplňováním stanovených
kompetencí, kterými by měl jedinec, dle skautských ideálů, disponovat.
Projektová část je věnována vytvořenému programu pro víkendovou akci, kde jsou
propojeny metody pragmatické pedagogiky, skautské výchovy a získávají se
poţadované kompetence