Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRoučová, Eva
dc.contributor.authorMlýnková, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-07T12:55:13Z
dc.date.available2021-12-07T12:55:13Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27906
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou vybraných prekonceptů z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání. V teoretické části byla přiblížena témata související s problematikou vzdělávání, konstruktivismem, prekonceptů, technickou výchovou a přírodovědným vzděláváním na základní škole. V praktické části byla zjišťována míra zastrukturování prekonceptů pomocí dotazníků, jejichž obsahem jsou nedokončené věty a posuzovací škály a kognitivní mapy. Výzkumným vzorkem byli žáci čtvrtých tříd ze základních škol v Libáni a v Jičíně. Zmíněnými metodami, dotazníkovou metodou a kognitivními mapami, byly pro kvantitativní a kvalitativní oblast z technické výchovy a přírodovědného vzdělávání zjištěny, vyhodnoceny a zpracovány údaje o prekonceptech a jejich zastrukturování.cze
dc.format144 s., 21 s. obr. příloh
dc.format144 s., 21 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectŽákovo pojetí učivacze
dc.subjectKonstruktivismuscze
dc.subjectDiagnostika prekonceptůcze
dc.subjectTechnické a přírodovědné vzdělávánícze
dc.subjectPrimární školacze
dc.subjectPedagogický výzkumcze
dc.subjectScholar approach of educationeng
dc.subjectConstructioneng
dc.subjectDiagnostic of preconceptionseng
dc.subjectTechnical and scientific educationeng
dc.subjectPrimary schooleng
dc.subjectPedagogic researcheng
dc.titleDiagnostika vybraných prekonceptů k technickému a přírodovědnému vzdělávání žáků 4. třídy ZŠcze
dc.title.alternativeDiagnosis of Selected pre-Concepts Towards Technical and Scientifical Education of 4th Grade Pupilseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10070
dc.description.abstract-translatedThe graduation thesis is concerned with problems of chosen preconceptions from technical and scientific education. In the theoretic part the attention is focused on the topics related to the educational problems, constructivism, preconceptions, technical and scientific education in basic schools. Degree of structuralization of preconcepts was investigated by questionnaires in the investigative part. Unfinished sentences, assessment scales and cognitive maps are contained in these questionnaires. Into the investigative sample there were included pupils of fourth and fifth grade of the basic schools in cities Libáň and Jičín. Data about preconceptions and their structuralization were found out, processed and evaluated by the mentioned methods above (questionnaires and cognitive maps). These observed results are intended for quantitative and qualitative areas from technical and scientific education.eng
dc.date.accepted2010-05-17
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeAdámek, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam