Návrh a aplikace metodických pomůcek pro výuku jezdectví v zájmovém útvaru
Abstrakt
Práce se zabývá návrhem metodických pomůcek pro výuku teorie jezdectví
v zájmových útvarech pro žáky základních škol nebo nižších ročníků víceletých
gymnázií. Dále nabízí možnosti využití těchto pomůcek. Předpokládá, že se tak výuka
stane pro žáky zajímavější a méně náročnější, než byla doposud a že si tak žáci lépe
a rychleji osvojí potřebné znalosti. Teoretická část provede nezbytnými základy
vývojové psychologie, nastíní problematiku paměti, učení a motivace k učení. Poté
následuje úvod do výtvarné výchovy, který je však zaměřen na téma této práce.
Seznamuje s materiály, zabývá se nácvikem činností u žáků, které jsou nutné pro výrobu
pomůcek. Následuje úvod do základů teorie jezdectví tak, jak se s nimi autorka
seznámila v různých organizacích. Praktická část popisuje vlastní projekt, nabízí cíle,
motivaci, postupy při výrobě pomůcek a jejich aplikaci.