Rozvoj písemného projevu u dětí v anglickém jazyce a jeho hodnocení
Abstrakt
Diplomová práce se zabývá rozvojem písemného projevu u dětí v anglickém jazyce a jeho hodnocením. Teoretická část pojednává o psaní jako přirozeném procesu učení, tedy o všem, co je jeho součástí, například které kroky jsou potřebné k tomu, aby se děti úspěšně dostaly k volnému písemnému vyjádření, jaký význam má opravování chyb v textu a také jakými způsoby lze opravit a ohodnotit písemné práce dětí. Rovněž se věnuje psaní v angličtině z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části bylo navrženo několik konkrétních plánů hodin, během nichž byli žáci 9. třídy vedeni k volnějšímu písemnému vyjádření. To znamená, že na základě důkladně vybraných a sestavených cvičení postupovali od řízeného psaní k volnému. Ze získaných prací byly náhodně vybrány čtyři ze série polořízeného psaní dále a byly dány k ohodnocení dvěma budoucím učitelům a dvěma zkušeným. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou děti schopné volného písemného projevu v anglickém jazyce během několika vyučovacích hodin, a také jak se liší hodnocení budoucích a zkušených pedagogů především ve vztahu ke kritériím, podle nichž byl písemný projev žáků hodnocen.