Zpětná vazba v interakci ve třídě
Abstrakt
Diplomová práce ''Zpětná vazba v interakci ve třídě'' je zaměřena na poskytování či neposkytování zpětné vazby učitelem žákovi v běžné každodenní školní interakci a zdali má tato vazba spíše evaluační či komunikativní charakter. První část této práce je věnována teorii, kde je nastíněna problematika týkající se právě tématu zpětné vazby. Teoretická část je podložena odbornou literaturou, přičemž nejvíce byly používány publikace zahraničních autorů. Dále se tato část zabývá různými technikami opravování chyb prováděné buď učitelem anebo žáky a popisem, jak se tyto metody v praxi používají. Druhá část se zabývá praktickým výzkumem prováděným na několika základních školách. Cílem práce je zjistit, který typ zpětné vazby, popřípadě které techniky na základních školách jsou ve výuce nejpřínosnější pro rozvoj ústního projevu žáků a jak žáci sami vnímají zpětnou vazbu učitele.