dc.contributor.advisor | Koy, Christopher Erwin | |
dc.contributor.author | Větrovcová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:55:22Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:55:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27938 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá situací rodilých mluvčí vyučujících anglický jazyk na českých školách. Teoretická část se nejprve zaměřuje na role, kvality, autonomii a zodpovědnost učitelů a porovnává autoritu rodilých mluvčí v České republice a v anglicky mluvících zemích. Dále definuje pojem rodilý mluvčí anglického jazyka, věnuje se faktorům ovlivňujícím rozdíly mezi rodilými mluvčími a českými učiteli, zabývá se kvalifikací a pracovními příležitostmi rodilých mluvčích v České republice a nastiňuje problematiku kulturního šoku a překonávání kulturních rozdílů ve vyučování. V praktické části se pomocí rozhovorů s řediteli škol snaží zjistit jejich názor na danou problematiku a prostřednictvím dotazníku pro rodilé mluvčí se snaží zmapovat jejich postoje vůči českým žákům, míru kvalifikace, důvody pro příchod do České republiky, působnost na českých školách a spokojenost se současnou situací v České republice. | cze |
dc.format | 84 s. | |
dc.format | 84 s. | |
dc.language.iso | eng | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | rodilí mluvčí | cze |
dc.subject | český učitel | cze |
dc.subject | anglický jazyk | cze |
dc.subject | kvalifikace | cze |
dc.subject | ředitel | cze |
dc.subject | základní škola | cze |
dc.subject | střední škola | cze |
dc.subject | univerzita | cze |
dc.subject | soukromá jazyková škola | cze |
dc.subject | postoje | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | rozhovor | cze |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | native speaker | eng |
dc.subject | Czech teacher | eng |
dc.subject | English language | eng |
dc.subject | qualification | eng |
dc.subject | director | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | secondary school | eng |
dc.subject | university | eng |
dc.subject | private language school | eng |
dc.subject | attitudes | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.subject | interview | eng |
dc.title | The Native Speaker English Teacher in the Czech Republic/Rodilí mluvčí vyučující angličtinu na českých školách | cze |
dc.title.alternative | The Native Speaker English Teacher in the Czech Republic | eng |
dc.title.alternative | Rodilí mluvčí vyučující anglický jazyk na českých školách | cze |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 10365 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma work deals with the situation of Native Speaker English teachers at Czech schools. The theoretical part focuses on the roles, autonomy and responsibilities of teachers and compares the authority of Native Speakers to the authority of Czech teachers. Further, it defines the term English Native speaker, follows the factors which influence the differences between Native Speakers and Czech teachers, deals with the qualification of and job openings for Native speakers in the Czech Republic, and outlines the problems of cultural shock and bridging of cultural differences in lessons. On the practical part, it tries to enquire the opinions of school directors about the existing problems. It intends to chart the attitudes of Native speakers towards Czech learners, the degree of qualification, reasons for coming to and leaving the Czech Republic, fields of action at Czech schools and the rate of satisfaction with the current situation in the Czech Republic. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJ-NJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |