Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBína, Daniel
dc.contributor.authorHokr, Boris
dc.date.accessioned2021-12-07T12:55:29Z
dc.date.available2021-12-07T12:55:29Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27955
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá podstatou žánru fantasy ve světovém i zahraničním kontextu, stejně jako možnostmi jeho didaktického využití. Cíle je dokázat, že fantasy má svou historii a místo v literárních dějinách, že může obohatit své čtenáře v rovině estetické, vědomostní, zkušenostní a zážitkové. Zároveň si práce klade za cíl popsat pozici fantasy v tzv. fantastice. Úvodní část práce blíže osvětluje pojem fantasy, nabízí přehled historie žánru a jeho současné rozčlenění. V dalších kapitolách je fantasy představena jakožto žánr schopný adaptace i na mimoliterární oblasti současné kultury, fantasy jakožto zdroj poznání a sebevýchovy v životě mladých lidí a nabízí i podrobnější zastavení u české podoby žánru s přihlédnutím ke styčným i rozlišovacím bodům oproti fantasy světové (převážně anglo-americké). Didaktický potenciál je vždy v příslušných pasážích vyzdvihnut a zcela je mu věnována čtvrtá až šestá kapitola. Závěr přináší výsledky výzkumu zaměřeného na žánr fantasy.cze
dc.format114 s., plus seznam literatury
dc.format114 s., plus seznam literatury
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDidaktikacze
dc.subjectliteraturacze
dc.subjectfantastická literaturacze
dc.subjectfantasycze
dc.subjectpředstavivostcze
dc.subjectfantaziecze
dc.subjectvývojová psychologiecze
dc.subjectdospívánícze
dc.subjectpoznánícze
dc.subjectpoznávací procescze
dc.subjectprostorcze
dc.subjectvyprávěnícze
dc.subjectpříběhcze
dc.subjecthrdinacze
dc.subjectideologiecze
dc.subjectdějiny.cze
dc.subjectDidacticseng
dc.subjectliteratureeng
dc.subjectfantastic literatureeng
dc.subjectfantasyeng
dc.subjectimaginationeng
dc.subjectevolutionary psychologyeng
dc.subjectmaturationeng
dc.subjectknowledgeeng
dc.subjectcognitive processeng
dc.subjectliterary spaceeng
dc.subjectnarrationeng
dc.subjectstoryeng
dc.subjectheroeng
dc.subjectideologyeng
dc.subjecthistory.eng
dc.titleFantasy - teorie žánru a jeho edukační aspektycze
dc.title.alternativeFantasy - Theory of the Genre and its Educative Aspectseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag10519
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with fantasy literature in both, national and international contexts, as well as with its didactical possessions. Its aim is to prove that this genre has, apart from its history and a recognized place in the domain of literature, a cognitive value to enhance the readers in terms of aesthetics, knowledge, experience and emotions. A second aim of the thesis is to describe the position of fantasy in so-called ''speculative fiction’q. The first part of the work allows its readers to understand the term ''Fantasy''. It also provides them with history of the genre and its nowadays´ subdivision. In the subsequent chapters the fantasy is presented as a genre able to adapt to fields not necessarily linked to contemporary literature, such as source of knowledge and understanding in lives of young people. A more detailed approach to the Czech form of the genre is also provided with emphasis to common and opposite aspects of it in comparison with the world fantasy (mostly Anglo-American). The didactical potential is underlined in appropriate paragraphs. The 4th and 6thchapters are then fully dedicated to the didactical potential. The last chapter presents results of research work focused on fantasy.eng
dc.date.accepted2010-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-D/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeFlašková, Zdenka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam