dc.contributor.advisor | Špatná Zormanová, Lucie | |
dc.contributor.author | Tobolková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:55:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:55:43Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-15 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/27986 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních
a klasických metod. V teoretické části jsou popsány jednotlivé klasické a inovativní výukové metody a postupy, které lze využívat ve výchovně - vzdělávacím procesu.
Cílem praktické části bylo zjistit, jaké výukové metody učitelé na 1. stupni ZŠ využívají, a které jsou pro osvojení si znalostí nejúčinnější. Dále srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod u žáků 4. ročníků v hodině přírodovědy.
Pro zjištění nejpoužívanějších a nejúčinnějších metod ve vyučování byla použita metoda dotazníku. Z výsledku dotazníků vyplývá, že učitelé nejčastěji používají metodu vysvětlování, práci s textem, práci s obrazem, didaktické hry, skupinovou a kooperativní výuku a metodu diskusní. Převážná část respondentů odpověděla, že pro osvojení si znalostí žáků jsou účinnější metody inovativní.
Z experimentu, při kterém byly použity metody klasické (vyprávění, vysvětlování, práce s textem) a metody inovativní (skupinová práce a brainstorming), bylo zjištěno, že efektivnější metoda pro osvojení si znalostí žáků, je metoda klasická. Tento výsledek byl zapříčiněn vyšší časovou náročností inovativních metod. | cze |
dc.format | 86 s | |
dc.format | 86 s | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Výuka | cze |
dc.subject | metoda | cze |
dc.subject | inovativní metody | cze |
dc.subject | klasické metody | cze |
dc.subject | aktivizující metody | cze |
dc.subject | komplexní metody. | cze |
dc.subject | Teaching | eng |
dc.subject | innovative methods | eng |
dc.subject | traditional methods | eng |
dc.subject | activating methods | eng |
dc.subject | complex methods. | eng |
dc.title | Srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod | cze |
dc.title.alternative | The comparison of effectivity of tuition teaching with innovative methods and classical methods | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13582 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of the thesis is to compare the efficiency of innovative and traditional teaching methods. In the theoretical part the particular traditional and innovative methods and procedures are described which can be applied in the educational process.
In the practical part the goal was to find out which teaching methods are used by the primary school teachers and which of them are most effective. Further, to compare the efficiency of teaching applying innovatice and traditional methods in natural history lessons in grade four.
A questionnare was used to establish the most effective and mostly used teaching methods. It follows from the results that teachers most often use the methods of explanation, texts, pictures, educational games, group and co-operative forms of work and discussion. Most teachers respond that for pupils´ learning the innovative methods are more effective. An experiment was carried out during which both traditional methods (narration, explanation, work with a text) and innovative methods (group work and brainstorming) were applied. The results showed that for pupils´ learning the traditional methods were more effective. This result was caused by the fact that the innovative methods were more time-consuming. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-21 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-VV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Cvach, Radek | |