Média a genderové stereotypy
Abstrakt
Tato práce pojednává o genderových stereotypech v médiích. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, teoretická část, vymezuje základní pojmy a sleduje pohledy na gender v reklamě a v médích optikou několika teoretiků - mezi hlavními lze jmenovat Ervinga Goffmana, Judith Williamson nebo Liboru Oates-Indruchovou. Současně také v této části nastiňuje problémy mediální výchovy a možnosti realizace praktických cvičení se zaměřením na genderovou problematiku.
Druhá část práce je koncipována jako ryze praktická. Skládá se ze sedmi konkrétních návrhů aktivit týkajících se genderových stereotypů v médích, které je možné realizovat ve výuce na základní škole. Praktická cvičení si kladou za cíl rozšířit povědomí studentů o genderových stereotypech prezentovaných médii a současně zjistit, jakým způsobem jsou jimi tyto stereotypy vnímány. V závěru druhé části této práce je popsána reflexe jedné z aktivit, která byla realizována na ZŠ a ZUŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích.