Prohlížení Teologická fakulta dle autora "Filip, Michal"
-
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
Bakešová, Ivana (Jihočeská univerzita, 2016)Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje ... -
Člověk a posvátno
Paloušová, Zdenka (Jihočeská univerzita, 2014)Práce je vedena snahou nalézt možnosti jak rozšířit kulturně historické povědomí mladé generace. Je inspirována dlouhodobým programem Národního památkového ústavu, územního odborného pracoviště v Českých Budějovicích, jenž ... -
Dílna pedagoga volného času: Téma války v literatuře pro děti a mládež
Procházka, Aleš (Jihočeská univerzita, 2021)Diplomová práce se věnuje tématu války v literatuře pro děti a mládež a jeho využitím v pedagogice volného času. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část analyzuje válku v širších souvislostech ... -
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
Štědrá, Miroslava (Jihočeská univerzita, 2014)Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, ... -
Názory pedagogů na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy
Rothová, Marie (Jihočeská univerzita, 2018)Tato diplomová práce se zabývá názory pedagogů na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy. Cílem práce je zjistit a analyzovat názory určitého vybraného vzorku pedagogů na tuto problematiku. Práce je rozdělena ... -
Od pokladů pozemských k pokladům duchovním Edukační program v předmětu Život a umění pro žáky II. stupně církevní základní školy: Gotická, renesanční a barokní architektura a umění na příkladech památek Městské památkové rezervace Tábor
Prokopová, Monika (Jihočeská univerzita, 2016)Diplomová práce je ve své teoretické části vedena snahou popsat teoretický základ, metodická východiska a cíle výchovně vzdělávacího procesu v předmětu Život a umění. Tento předmět má žákům II. stupně církevní základní ... -
Prožitek na táborech
Zicha, Miroslav (Jihočeská univerzita, 2017)V diplomové práci se zabýváme rolí prožitků na táborech pro děti a mládež a možnostmi následné práce s těmito prožitky. V teoretické části popisujeme a odlišujeme pojmy prožitek, zážitek a zkušenost. Zvláštní pozornost ... -
Puberta v rodině
Lukáčová, Romana (Jihočeská univerzita, 2017)Práce představuje období dospívání jedince. Řeší vymezení pojmu dospívání. Popisuje změny jedince v oblasti fyzické, psychické i sociální. Dále zahrnuje vzniklé vývojově-psychologické teorie týkající se tohoto období. ... -
Rozvoj vizuální gramotnosti u dětí předškolního věku prostřednictvím výtvarné činnosti
Linhartová, Kristýna (Jihočeská univerzita, 2019)Moje práce se zabývá rozvojem vizuální gramotnosti v předškolním věku prostřednictvím výtvarné činnosti. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou část. První kapitola se zaměřuje na předškolní ... -
Řetězové provádění na zámku ve Vrchotových Janovicích
Petrášová, Alena (Jihočeská univerzita, 2015)Práce se zabývá projektem pro teenagery, který nese název Řetězové provádění. Od roku 1994 se každý rok uskutečňuje na zámku ve Vrchotových Janovicích. Typická je pro něj výměna rolí, která spočívá v tom, že skupina žáků ... -
Řetězové provázení jako prostředek výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví
Ramdanová, Jitka (Jihočeská univerzita, 2018)Předmětem diplomové práce je problematika muzejní edukace v autentickém prostředí, konkrétně možný způsob využití techniky řetězového provázení při zprostředkování kulturně historického dědictví určitého místa širší ... -
Využití literární výchovy v pedagogice volného času
Pěničková, Dominika (Jihočeská univerzita, 2018)Práce se zabývá možnostmi využití uměleckého literárního textu v rámci pedagogiky volného času především při práci s žáky 1. stupně ZŠ. Teoretická část práce se věnuje klíčovým pojmům zkoumané problematiky, mezi které patří ...