Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.contributor.authorBukovská, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T12:55:57Z
dc.date.available2021-12-07T12:55:57Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28012
dc.description.abstractMasová média - a zvlášť televize - nabízejí celou řadu nejrůznějších forem zábavy. Mezi časté zábavní obsahy patří nejrůznější vzdělanostní kvizy, které jsou zvlášť typické pro televizní vysílání. Ve své diplomové práci se chci právě tímto typem pořadů zabývat. Vycházím ze základního předpokladu, že bez ohledu na funkci konkrétního televizního kvizu mají všechny tyto pořady jednu věc společnou: reprezentují (často bezděky) relativně ucelenou představu o obsahu všeobecného vzdělání. Jako budoucí pedagog se chci zabývat tím, jak vlastně v optice současných televizních kvizů obsah všeobecného vzdělání vypadá. Ve své práci bych proto chtěla zpracovat tématickou analýzou otázek konkrétní televizní kvizy ve zvoleném období a vysledovat, jakou mají tyto pořady v dnešní době představu o všeobecném vzdělání. Budu sledovat zastoupení jednotlivých oborů i charakter poznatků, které jsou otázkami vyžadovány. Ve své práci bych chtěla zhodnotit, nakolik v dnešní době televizních kvizy vyžadují znalost a promýšlení souvislostí a nakolik jim stačí jen útržkovitá znalost nepodstatných maličkostí. Tedy zjistit, zda lze televizním kvizům přiřadit funkci vzdělávací, či zda mají převážně zábavní funkci.cze
dc.format138 s., 70 s. text. příloh.
dc.format138 s., 70 s. text. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleTelevizní kvizy - vzdělání, nebo zábava (tematická analýza otázek)cze
dc.title.alternativeTelevision Quizzes - Education, or Entertainment (Thematic Analysis of Questions)eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13661
dc.description.abstract-translatedThe mass media - and especially the television - offer a wide range of various kinds of entertainment. Among frequent entertaining contents, there are various educational quizzes, typical especially for the television broadcasting. In my diploma thesis, I would like to deal just in this type of programmes. The main assumption I am starting from is the fact that regardless of the function of a concrete television quiz, all these programmes have one thing in common: they demonstrate (often involuntarily) a relatively complete conception of the content of the general education. As a future teacher, I would like to deal in the issue what the content of the general education reflected in the contemporary television quizzes looks like. That is why I would like to elaborate concrete television quizzes by a thematic analysis of questions during a given period and find out the conception of the general education reflected in these programmes at the present time. I will observe the representation of every branch as well as the quality of knowledge required by the questions. I would like to evaluate to which extent the television quizzes of today require knowledge and consideration of circumstances and to which extent just fragmentary knowledge of unimportant details is considered to be enough. That means to find out whether the television quizzes can be linked with the educational function or whether they have mostly the entertaining function.eng
dc.date.accepted2010-05-28
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.description.defenceObhajoba diplomové práce se soustředila na vysvětlení použitých metod při zpracování empirického materiálu a na vymezení funkcí médií veřejné služby při celoživotním vzdělávání dětí i dospělých.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam