dc.contributor.advisor | Tržilová, Dana | |
dc.contributor.author | Zemanová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:56:03Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:56:03Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28021 | |
dc.description.abstract | Úvodní část obsahuje zevrubný soupis informací z teorie výrokové logiky, která odpovídá problematice obsažené v příkladech uvedených v práci. Tyto teoretické poznatky jsou vzhledem k potřebám práce rozebírány převážně na úrovni středoškolské matematiky, okrajově zasahují do problematiky vysokoškolské logiky.
Praktickou částí je sbírka úloh pro děti na 1. stupni ZŠ a vyhodnocení jejich úspěšnosti při řešení příkladů. Vybrané úlohy jsem dětem zadávala dvakrát. Poprvé
na první hodině kroužku, kde děti vyjádřily své názory na možná řešení úloh. Tyto názory nebyly korigovány. Podruhé se děti s příklady setkaly na poslední hodině, poté co absolvovaly všechna přípravná cvičení. Zde již byl vidět pokrok v argumentaci dětí při sdělování výsledků. Teprve na závěr byly děti seznámeny se správnými výsledky.
V závěru práce uvádím své zkušenosti a poznatky s problémy z logiky pro děti.
Zároveň také několik rad pro učitele a rodiče, jak pracovat a rozvíjet logiku u dětí. | cze |
dc.format | 71 s., 19 s. obr. příloh | |
dc.format | 71 s., 19 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | děti | cze |
dc.subject | logika | cze |
dc.subject | children | eng |
dc.subject | logic | eng |
dc.title | Prvky logiky na základní škole | cze |
dc.title.alternative | The elements of logic at basic school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13688 | |
dc.description.abstract-translated | Introduction of diploma work obtains comprehensive inventory of informations from sententional calculus theory, which correspond to problems that are mentioned
in examples in diploma work. These teoretical knowledge regarding to needs of work are mainly analysed on secondary mathematics grade, marginally intervene in problems of college logic.
Practical part is a task collection for children in infant school and evaluation
of their succes in solving examples. I gave chosen examples to children twice. First time at first lesson, where children expresss their opinions to possibilities of problem solution. These opinions weren´t revised. Next time children made the same examples at last lesson after all preparatory exercises. There were seen progress in childrens argumentation close to information about results. Not until this lessons were children acquainted with correct results.
In last part of diploma work I mention my experiences and knowlegde about logic for children and some advices for teachers and parents how to work and evolve children´s logic. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | NŠ-TV-C | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |