dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Linhartová, Magdaléna | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:56:15Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:56:15Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28040 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na systém výuky a práce s levorukými žáky v Německu a USA a následném porovnání s přístupem k levákům u nás.
Základem práce je dobrá orientace v odborné literatuře, současných učebnicích i metodických příručkách.
Cílem práce je zmapování příčin leváctví ve vybraných zemích, popsání výhod a nevýhod levorukosti a následné porovnání s přístupy ve výuce k levorukým žákům v ČR.
V závěru práce je provedena zevrubná analýza současné problematiky leváctví u nás a v Německu a USA. Práce má poukázat na rozdílnosti v pohledu na leváctví ve své komplexnosti a nastínit možnosti obohacení našeho pohledu na lateralitu nejen při výuce. | cze |
dc.format | 75 s., 19 s. obr. příloh. | |
dc.format | 75 s., 19 s. obr. příloh. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | levorukost | cze |
dc.subject | pravorukost | cze |
dc.subject | lateralita | cze |
dc.subject | výchova leváků | cze |
dc.subject | left-handedness | eng |
dc.subject | dextrality | eng |
dc.subject | laterality | eng |
dc.subject | education left-handed | eng |
dc.title | Pohledy na leváctví ve světě | cze |
dc.title.alternative | Views on Left-Handedness in the World | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13766 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is aimed at comparing the systems of education and work with left-handed pupils in Germany and the USA (and some other selected countries if need be) and subsequent comparison with the attitude to left-handed individuals prevailing in our country.
The thesis is based on a good orientation in specialized literature, contemporary textbooks and guides.
The objective rests in mapping the phenomenon of left-handedness in selected countries and its subsequent comparison with the situation in the Czech Republic.
The final part of the thesis contains a comprehensive analysis of left-handedness in our country and in the world. The thesis shall highlight differences in viewing this phenomenon in its complexity and outline feasibilities of enriching our views on laterality not only in education. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ - anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mrkvičková, Iva | |