dc.contributor.advisor | Bína, Daniel | |
dc.contributor.author | Brondičová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:56:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:56:17Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28043 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je předložit soubor vypracovaných scénářů vyučovacích hodin literatury, z nichž některé jsou prověřené v praxi.
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V praktické části se diplomová práce věnuje vymezení klíčových pojmů: gramotnost, funkční gramotnost, čtenářská gramotnost a klíčové kompetence. Dále mapuje, které výukové metody jsou vhodné a efektivní pro práci v hodinách literatury.
Praktická část předkládá scénáře vyučovacích hodin, každý scénář obsahuje text a sadu otázek a úkolů pro další práci s textem. Úkoly mají stimulovat aktivitu žáků a podporovat rozvoj čtenářské gramotnosti. Tato část práce je zároveň praktický výstup, který je použitelný v pedagogické praxi. | cze |
dc.format | 74 s. | |
dc.format | 74 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Kreativní vyučování jako prostředek rozvíjení čtenářské gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Creative instruction as a resource of reader´s literacy developing of elementary school pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13776 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this thesis is to present a set of prepared scenarios of literature lessons, some of which are proved in practise.
The thesis is divided into theoretical and practical parts. The practical part of the thesis deals with definitions of key concepts: literacy, functional literacy, reading literacy and key competencies. It also maps which teaching methods are suitable and efficient for work in literature classes.
The practical part shows lessons scenarios. Each of them contains a text and a set of questions and tasks for further work with the text. Tasks are supposed to stimulate the pupils´ activity and to encourage their development in literacy. At the same time, this part is also a practical approach that is applicable in teaching practice. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Mrkvičková, Iva | |