dc.contributor.advisor | Tesař, Jiří | |
dc.contributor.author | Smrčina, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:56:23Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:56:23Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28050 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce pojednává o možnostech a použití nonverbálních úloh ve vyučování fyziky. Rozebírá nejprve obecně fyzikální úlohy a jejich místo ve fyzice a následně pak nonverbální fyzikální úlohy a jejich aplikaci. U nonverbálních úloh je kladen důraz nejen na jejich řešení, ale i na aspekty tvořivosti a rozvoje divergentního myšlení žáků. Práce obsahuje sadu vypracovaných nonverbálních úloh a jejich řešení. Některé z úloh jsou zpracovány do pracovních listů, které byly použity k experimentálnímu ověření úloh. Výsledky experimentů jsou zde přiloženy a rozebrány. Cílem experimentů je ověřit schopnosti žáků řešit nonverbální úlohy a zjistit závislosti mezi konvenčními přístupy a přístupy nonverbálními. | cze |
dc.format | 118 s., 11 s. obr. příloh | |
dc.format | 118 s., 11 s. obr. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Nonverbální úlohy | cze |
dc.subject | problémové úlohy | cze |
dc.subject | tvořivost | cze |
dc.subject | divergentní myšlení | cze |
dc.subject | řešení úloh | cze |
dc.subject | fyzikální úlohy | cze |
dc.subject | Nonverbal tasks | eng |
dc.subject | problem tasks | eng |
dc.subject | creativity | eng |
dc.subject | divergent thinking | eng |
dc.subject | task solving | eng |
dc.subject | physical tasks | eng |
dc.title | Nonverbální fyzikální úlohy | cze |
dc.title.alternative | Nonverbal physical tasks | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 13794 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis discusses any potentialities and usage of nonverbal tasks for teaching Physics. It primarily analyses the general physical tasks and their position in teaching Physics and then nonverbal physical tasks and their application. For nonverbal tasks there is an emphasis not only on the solutions, but also on the aspects of creativity and on the advancement of divergent thinking of students. The thesis contains a set of created nonverbal tasks and their solutions. Some of tasks are processed to the worksheets and these worksheets were used for experimental verification of tasks. The experimental results are connected with this thesis and analyzed there. The aim of experiments is verification of ability of pupils to solve nonverbal tasks and their ability to identify dependencies between conventional approaches and nonverbal approaches. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-27 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | M-F/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Stach, Vojtěch | |