Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMan, František
dc.contributor.authorČechová, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-07T12:56:47Z
dc.date.available2021-12-07T12:56:47Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-22
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28079
dc.description.abstractDiplomová práce má charakter teoreticko-empirický se zaměřením především na hodnotovou orientaci dospívající mládeže v atmosféře současné střední školy v ČR. První část práce se soustřeďuje na vymezení pojmů dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace, sebepojetí. Dále specifikuje jednotlivá období adolescence. Pozornost je věnována také sociálním a psychologických charakteristikám adolescentů. Vystihuje podstatu středoškolského vzdělávání. Posledním bodem teoretické části je porovnání determinant vývoje osobnosti a jejich vliv na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. V praktické části používám metodu dotazníku a pro závěrečné zpracování metody statistické. Získané údaje slouží k porovnání žebříčku hodnot studentů prvního a závěrečného ročníku na gymnáziu, střední odborné škole a středním odborném učilišti. Dále zjišťuji, zda se hodnotová orientace studentů liší i v souvislosti s typem střední školy.cze
dc.format90
dc.format90
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectadolescencecze
dc.subjecthodnotová orientacecze
dc.subjectidentitacze
dc.subjectadolescencteng
dc.subjectorientation of valueeng
dc.subjectidentityeng
dc.titleHodnotová orientace adolescentůcze
dc.title.alternativeAdolescents´ orientation of valueeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13916
dc.description.abstract-translatedThe thesis has the character of theoretical-empirical, with particular emphasis on evaluating the orientation of youth growing up in the atmosphere of present-day secondary schools in the Czech Republic. The first part of the text focuses on defining the expressions of growing up, adolescence, social development, emotionality, identity, orientation of values and self-perception. And furthermore, different periods of adolescence are specified. Special attention is paid to social and psychological characteristics of adolescence. The last point in the theoretical part is the comparison of the determinant in the development of personality and its influence on the formation of values in adolescents who are growing up. In the practical part, the author uses the method of questionnaires and statistic methods for conclusive elaboration. The acquired information is used for the comparison of the values of first year and graduating students as in secondary schools, specialized secondary schools and technical schools. And furthermore, to determine whether the values of students could differ depending on the type of secondary school attended.eng
dc.date.accepted2010-05-11
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNJ-Bi/SŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJandová, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam