Specifické vývojové poruchy učení a využití speciálních pomůcek
Abstrakt
Diplomová práce je zaměřena na specifické poruchy učení a využití speciálních pomůcek. Je rozdělena na dvě části. Na teoretickou a praktickou. V teoretické části je popisována základní charakteristika, projevy a příčiny specifických poruch učení - dyslexii, dysgrafii, dysortografii a dyskalkulii. Zaměřuji na jejich diagnostiku
a nápravu, na metody jak s dětmi se SPU pracovat, jaké speciální pomůcky používat
a jaké jsou možnosti integrace. Dále se snažím se rozebrat vnitřní a vnější podmínky
a specifika vývoje dítěte na 1. stupni ZŠ, které mají vliv na jeho formování osobnosti.
V praktické části rozebírám současný stav třech dětí se SPU, rozebírám jejich současný stav a zamýšlím se nad možnostmi reedukace. Cílem je zjistit dotazníkovým šetřením používané pomůcky při práci s dětmi, které mají specifickou poruchu učení.