Diagnostika pedagogické praxe očima studenta pedagogické fakulty
Abstrakt
Tato diplomová práce se v první, teoretické části zabývá jednotlivými komponentami, které souvisí s pedagogickou praxí na vysokých školách. Tato teoretická část seznamuje čtenáře s praxí, s dopadem praxe na studenta, se zdrojem profesionalizace v historickém vývoji a zahraničními modely profesionalizace. Dále v této části seznamuje čtenáře s úzkým vztahem, který má praxe s didaktikami. Zde dochází k osvětlování dané problematiky na jednotlivých fakultách. Pozornost je zde také věnována problematice vzdělavatelů učitelů, motivaci v pedagogické praxi, organizaci pedagogické praxe a jejímu hodnocení. Tato část je doplněna několika návrhy, jak by problémy u jednotlivých komponent pedagogické praxe šly řešit. Druhá část je část praktická ? výzkumná. Tato část zjišťuje pomocí dotazníků spokojenost studentů s pedagogickými praxemi na PF JCU v Českých Budějovicích a zpracovává jejich návrhy na zlepšení. Výsledky byly zpracovávány graficky a doplněny komentářem. K diplomové práci jsou přiloženy zajímavé přílohy související s pedagogickou praxí.