dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Handrlicová, Erika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:57:22Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:57:22Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28116 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá výukou mediální výchovy na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. První část práce vymezuje některá témata, která jsou součástí mediální výchovy a mediální gramotnosti, poskytnou tak čtenáři základní informace o této problematice.
Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat, rozvoj mediální výchovy na různých školách, jednak z pohledu žáků 9. třídy, a také z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. Součástí této praktické části jsou výsledky z výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda učitelé plánovitě a cílevědomě pracují s průřezovým tématem mediální výchova a jakým způsobem ho začleňují do výuky. Pro výzkum bylo použito přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a dotazníky určené žákům 9. tříd základní školy. | cze |
dc.format | 76 | |
dc.format | 76 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Médium | cze |
dc.subject | masová komunikace | cze |
dc.subject | masmédia | cze |
dc.subject | mediální gramotnost | cze |
dc.subject | ramcově vzdělávací program | cze |
dc.subject | školní vzdělávací program | cze |
dc.subject | medium | eng |
dc.subject | mass communication | eng |
dc.subject | mass media | eng |
dc.subject | media literacy | eng |
dc.subject | general education program | eng |
dc.subject | school curriculum | eng |
dc.title | Mediální výchova na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy | cze |
dc.title.alternative | Media Education at the 2nd primary school from the perspective of the future teachers of civic education | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 20421 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the teaching of media education at the upper primary school from the perspective of the future teacher of civic education. The first section defines some of the topics that are part of media education and media literacy, they provide the reader basic information about this issue.
The practical part contains my own research, whose aim is to identify and compare the development of media education in different schools from the perspective of both pupils of the 9th class and the future teacher of civic education. Part of this practice section are results of the research whose aim was to investigate if teachers systematically and purposefully work with the cross-cutting theme of media education and how they integrate it into education. For the research there was used direct observation in the lessons and questionnaires for pupils of the 9th forms of primary school. | eng |
dc.date.accepted | 2010-09-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | M-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Švejda, Gabriel | |