Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorBauer, Michal
dc.contributor.authorKlacková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-07T12:57:25Z
dc.date.available2021-12-07T12:57:25Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-01-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28119
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována tématu Dětský hrdina v mezní situaci, jejíž inspirací je především česká literatura 50. a 60. let Jako stěžejní materiál jsem použila díla českých autorů: Arnošta Lustiga, Karola Sidona, Josefa Fukse, Jana Otčenáška, Ludvíka Aškenazyho a J.R.Picka. Pro porovnání též francouzského spisovatele Romaina Rollanda. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první - stěžejní - části této práce se věnuji pojmu mezní situace jako takovému. Definicím a vymezením tohoto pojmu, a to jak z hlediska psychologického, tak konkrétním projevům v jednotlivých dílech. Druhá část se zabývá jednotlivými interpretacemi těchto děl, v jejichž rámci jsem danou problematiku mezní situace ‚qzkoumala''.cze
dc.format77 stran
dc.format77 stran
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmezní situacecze
dc.subjectdětský hrdinacze
dc.subjectinterpretace textucze
dc.subjectArnošt Lustigcze
dc.subjectKarol Sidoncze
dc.subjectJosef Fukscze
dc.subjectJan Otčenášekcze
dc.subjectLudvík Aškenazy a J.R.Pickcze
dc.titleDětský hrdina v mezní situacicze
dc.title.alternativeChild´s Hero in an Extreme Situationeng
dc.title.alternativeChild´s Hero in an Extreme Situationcze
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag4126
dc.description.abstract-translatedThis dissertation is devoted to the topic of Child’s hero in an extreme situation inspired predominantly by the Czech literature of the 1950’s and 1960’s. The essential material for my work was works of the following Czech authors: Arnošt Lustig, Karol Sidon, Josef Fuks, Jan Otčenášek, Ludvík Aškenazy a J.R.Pick. Besides them I also used books by the French writer Romain Rolland which I compared to the Czech works. The dissertation is divided into two parts. In the first part I devote myself to the concept of extreme situation itself. I try to define this concept from the point of view of psychology as well as to show its concrete manifestation in individual works. The second part deals with interpretations of the works in the framework of which I explore the issue of an extreme situation.eng
dc.date.accepted2010-02-03
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-HV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHalamová, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam