Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPešek, Ondřej
dc.contributor.authorZahradníková, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-07T12:57:43Z
dc.date.available2021-12-07T12:57:43Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-06-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28135
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá srovnáním přístupů k jazykové kultuře v České republice a ve Francii. V úvodní kapitole představuje vývoj koncepce normy a kodifikace v obou zemích z historické perspektivy. V českém prostředí se zaměřuje zejména na teorie Pražského lingvistického kroužku v jeho klasickém a poválečném období, v prostředí francouzském pak vymezuje pojem ?bon usage? a pojednává o úloze Francouzské akademie a jejím vlivu na charakter spisovné francouzské normy. Následně provádí rozbor současných trendů v oblasti jazykové kultury v obou zemích, přičemž se zaměřuje zvláště na problematiku vymezení spisovného jazyka, pojednává o jazykové situaci ve školách a představuje některé návrhy řešení, které mají situaci současné jazykové kultury zlepšit. V závěrečné kapitole vymezuje podstatné shody a rozdíly v přístupech k jazykové kultuře v obou zemích a naznačuje její směřování do budoucna.cze
dc.format73 s. (141 202)
dc.format73 s. (141 202)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectjazyková kulturacze
dc.subjectnormacze
dc.subjectúzuscze
dc.subjectkodifikacecze
dc.subjectspisovnostcze
dc.subjectlanguage cultureeng
dc.subjectnormeng
dc.subjectusageeng
dc.subjectcodificationeng
dc.subjectliterary formeng
dc.titleNorma, úzus, spisovnost - srovnání přístupů k jazykové kultuře v ČR a ve Franciicze
dc.title.alternativeNorm, usage, literary form - comparation of the admissions to a language culture in the Czech Republic and in Franceeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag6537
dc.description.abstract-translatedThe thesis is dealing with the comparison of different approaches to the language culture in the Czech republic and France. The opening chapter introduces the development of the conception norms and legalisation in both countries from a historical point of view. It is focusing on the theory of the Prague linguistic group at it's classical and postwar period in the Czech republic. It is also defining the term ?bon usage? and dealing with the role of the French academy and it's influence on the character of the written language. It is also analising the current trends in language culture in both countries especially concentrating on the issues of the limitations of written language, dealing with language issues in schools and introducing some solutions which should improve the situation of the current language culture. The final chapter is defining the substantial equivalences and differences towards language culture in both countries and showing it's direction in the future.eng
dc.date.accepted2010-09-06
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-FJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRadimský, Jan
dc.description.defence1/ Prezentace práce autorkou 2/ Posudky školitele a oponenta 3/ Reakce autorky na připomínky 4/ Diskuse Autorka stručně představila práci a reagovala na vznesené připomínky. Uznala výhrady vznesené v posudcích a při reakcích na připomínky a v následné diskusi prokázala velmi dobrou orientaci v problematice.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam