Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠulista, Marek
dc.contributor.authorBoháčová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:03Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:03Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-20
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28153
dc.description.abstractJednou z cest k požadované cizojazyčné kompetenci učitele i žáka je koncept CLIL (Content and Language Integrated Learning). CLIL je metoda, která integruje výuku učiva daného předmětu a cizího jazyka. Diplomová práce popisuje výzkum prováděný na 2. Základní škole v Jindřichově Hradci. Cílem práce je zhodnocení efektivity výuky matematiky prostřednictvím anglického jazyka pomocí zlomků. Pro zavedení prvků CLIL byly vytvořeny pracovní listy, které jsou v příloze diplomové práce.cze
dc.format77
dc.format77
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCLILcze
dc.subjectCLILeng
dc.titleZavádění prvků CLIL na 2.stupni ZŠcze
dc.title.alternativeThe introduction of CLIL in teaching mathematics at the second level of primary schooleng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9741
dc.description.abstract-translatedOne way of promoting language learning is the method of CLIL (Content and Language Integrated Learning) which refers to any dual-focused educational context in which an additional language, thus not usually the mother tongue of the learners involved, is used as a medium in the teaching and learning of non-language content. The diploma thesis describes the experimental teaching of mathematics in an elementary school in Jindřichův Hradec. The aim of this work was to create worksheets in the English language suitable for the experimental teaching of the mathematical subject matter of Fractions by the method of CLIL, to describe particular lessons of mathematics, and finally to evaluate the efficiency of such teaching using the prepared worksheets. The conclusions of the work should serve to other teachers of mathematics who would be interested in the teaching of mathematics as a source of information and experience with this type of teaching.eng
dc.date.accepted2010-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineM-TV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKoldová, Helena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam