dc.contributor.advisor | Šulista, Marek | |
dc.contributor.author | Boháčová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:58:03Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:58:03Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28153 | |
dc.description.abstract | Jednou z cest k požadované cizojazyčné kompetenci učitele i žáka je koncept CLIL (Content and Language Integrated Learning). CLIL je metoda, která integruje výuku učiva daného předmětu a cizího jazyka.
Diplomová práce popisuje výzkum prováděný na 2. Základní škole v Jindřichově Hradci. Cílem práce je zhodnocení efektivity výuky matematiky prostřednictvím anglického jazyka pomocí zlomků. Pro zavedení prvků CLIL byly vytvořeny pracovní listy, které jsou v příloze diplomové práce. | cze |
dc.format | 77 | |
dc.format | 77 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | CLIL | cze |
dc.subject | CLIL | eng |
dc.title | Zavádění prvků CLIL na 2.stupni ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The introduction of CLIL in teaching mathematics at the second level of primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9741 | |
dc.description.abstract-translated | One way of promoting language learning is the method of CLIL (Content and
Language Integrated Learning) which refers to any dual-focused educational
context in which an additional language, thus not usually the mother
tongue of the learners involved, is used as a medium in the teaching and
learning of non-language content.
The diploma thesis describes the experimental teaching of mathematics in
an elementary school in Jindřichův Hradec. The aim of this work was to
create worksheets in the English language suitable for the experimental
teaching of the mathematical subject matter of Fractions by the method of
CLIL, to describe particular lessons of mathematics, and finally to
evaluate the efficiency of such teaching using the prepared worksheets.
The conclusions of the work should serve to other teachers of mathematics
who would be interested in the teaching of mathematics as a source of
information and experience with this type of teaching. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | M-TV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Koldová, Helena | |