Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJílková, Olga
dc.contributor.authorMichálková, Šárka
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:16Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:16Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-07-08
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28164
dc.description.abstractPráce zachytila problematiku citových projevů v rodině u žáků druhého stupně ZŠ. A to jednak z pohledu odborné literatury, jednak na základě provedeného zkoumání u dospívajících žáků čtyř ročníků. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část popisuje rodinu, její funkce, porovnává citové vztahy v rodině úplné a neúplné, upozorňuje na možné emoční projevy mezi členy rodiny a vliv rodičů na emoční vývoj dítěte. Praktická část přináší ověření původně formulovaných předpokladů o citových projevech v rodině. Přes všechny negativní pohledy na projevy citů rodině se ukázalo, že mezi rodiči a dětmi fungují dobré citové vztahy i v období dospívání, že však projevy citů jsou patrnější u dívek než chlapců, že matka je v rodině aktivnější z hlediska projevovaných citů a patrně více nežli otec přispívá i k rozvíjení citovosti, ale i emoční inteligence dětí. Citové projevy mezi rodiči jsou však pro dítě nutným předpokladem pro jejich odpovídající emoční vývoj a zvládání emocí vůbec. Proto by rodiče měli vyjadřovat své emoce, pracovat s nimi. Pomoci jim může i škola. Každý učitel by měl mít jasnou představu o tom, že projevované chování nemusí korespondovat s vnitřními citovými prožitky žáků.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.titleProjevované city v rodinách žáků 2. stupně ZŠcze
dc.title.alternativeThe feelings revealed in the families of comprehensive school pupilseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9833
dc.description.abstract-translatedThe thesis describes problems of the feelings revealed in the families of comprehensive school pupils from the view of the literature and by virtue of the executed research by the adolescents from the upper primary school. The thesis consists of the theoretical and the practical part. The theoretical part describes the family and its functions. It compares the feelings in the complete and incomplete family. The thesis refers to possible emotional feelings among family members and the parental effect on the emotional development of the child. The practical part brings the confirmation of the originally formulated assumptions of the negative revealed feelings. Despite all the negative effects showed that there are good emotional relationships among parents and children in their adolescence. However, the revealed feelings are more perceptible by the girls than by the boys. Mother is more active in the view of the revealed feelings and she contributes more to the development of the sensitiveness and the emotional intelligence of the children. Revealed feelings are necessary conditions for appropriate emotional development and emotional mastering too. That is why parents should express their emotions and they should work with them. School can helps them. Each teacher should know that the pupil?s revealed behaviour may not be related to his internal emotional experience.eng
dc.date.accepted2010-09-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJ-NJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJošt, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam