Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorJošt, Jiří
dc.contributor.authorGorniaková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:32Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:32Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2009-12-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28177
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá sebepojetím dětí ve třídě, které mají specifické poruchy učení. Tyto děti jsou staršího školního věku. První část práce vymezuje pojmy související s daným tématem a které mají poskytnout čtenáři základní informace o této problematice. Další část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat sebepojetí dětí se specifickými poruchami učení s dětmi, u nichž tyto poruchy nebyly diagnostikovány. Pro výzkum byly použity standardizované testy, které umožnily zjistit míru extroverze, introverze, neuroticismu u žáka, také to, zda se u dítěte projevuje snaha o sociální deziderabilitu, dále jeho postavení mezi ostatními spolužáky, jeho představ o školních schopnostech a dovednostech v jednotlivých předmětech. Zda tedy specifické poruchy učení mohou negativně ovlivňovat psychickou stabilitu dítěte a zda mají podíl na jeho možném neurotickém vývoji.cze
dc.format75 s., 7 s. příloh
dc.format75 s., 7 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectspecifické poruchy učenícze
dc.subjectsebepojetícze
dc.subjectdyslexiecze
dc.subjecthodnocenícze
dc.subjectextroverzecze
dc.subjectintroverzecze
dc.subjectspecific learning disabilitieseng
dc.subjectconcepteng
dc.subjectdyslexiaeng
dc.subjectassesmenteng
dc.subjectextraversioneng
dc.subjectintroversioneng
dc.titleÚčinky specifických poruch učení na self-koncept a sociometrickou pozici dítěte ve tříděcze
dc.title.alternativeSelf concept in children with learning disabilitieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9890
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis deals with the self-concept of children in the class which have the specific diseases of learning. These kids are in their pre-adolescent age (12-15 years). The first part of the thesis gives the definitions related to the discussed topic and these defined terms aim to offer basic information to the reader about the issue. The next part reflects the research itself which aspires to find out and compare the self-concept of children with the specific learning disorder with children who were not diagnosed with this disease. The standardized tests were used for the research which allowed to find out the level of extroversion, introversion and neuroticism in case of children and also, these research were used to find out whether there is an effort for desiderabiltiy, and further such child´s positiion among other kids, his imagination of learning skills and abilities in different subject; i.e. whether the types of specific learning disorder can negatively influence mental stability of the child and whether these have a contribution in relation to his possible neurotic development.eng
dc.date.accepted2010-02-11
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJílková, Olga


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam