Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHavlisová, Helena
dc.contributor.authorŠvamberková, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:36Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:36Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-06-29
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28180
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na zjišťování postavení dítěte s lehkým postižením v kolektivu třídy na prvním stupni základní školy. Jedná se konkrétně o děti, u kterých je diagnostikována lehká mozková dysfunkce nebo specifická porucha učení. Teoretická část pojednává o charakteru třídy na prvním stupni základní školy, a to z vývojového a sociologického hlediska. Dále se zabývá problematikou poruch učení a chování, kam spadají právě žáci, o které se v mé práci zajímám, a také problematikou školské integrace. Praktická část zahrnuje vlastní šetření a zpracovává získaná data. Výzkum probíhal na základní škole Grünwaldova v Českých Budějovicích. Byl proveden pomocí sociometrické metody, monitorovacího systému, pozorování a dotazníku pro učitele. V přílohách jsou uvedeny součásti výzkumu sociometrickou metodou.cze
dc.format72 s. + 48 s.přílohy
dc.format72 s. + 48 s.přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmladší školní věkcze
dc.subjectintegracecze
dc.subjectlehká mozkovná dysfunkcecze
dc.subjectspecifické poruchy učenícze
dc.subjecttřída jako sociální skupinacze
dc.subjectpostavení lehce postiženého dítětecze
dc.subjectstatus of a slightly handicapped pupileng
dc.subjectslight cerebral dysfunctioneng
dc.subjectspecific learning disabilityeng
dc.subjectprimary school class collectiveeng
dc.subjectintegrationeng
dc.titlePostavení integrovaného žáka s lehkým postižením v žákovské skupiněcze
dc.title.alternativeThe issue of integration of students with light handicaps in s peer group a classroom.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9898
dc.description.abstract-translatedThe purpose of this Graduation Theses is to ascertain the status of a slightly handicapped child in a primary school class collective. It concerns namely children with a diagnosis of slight cerebral dysfunction or specific learning disability. The theoretic part deals with the nature of a primary school class, particularly from a developmental and sociological point of view. Further, it considers the problems of learning disability and behaviour disorder, which applies for the pupils I have been concerned with in my Graduation Theses, and also the questions of school integration. The practical part comprises the research itself and processes the data obtained. The investigation took place in the Grünwaldova elementary school in České Budějovice. It was executed using the sociometrical method, monitoring, observation, and a questionnaire designed for teachers. Individual parts of the research using the sociometrical method are introduced in the appendices.eng
dc.date.accepted2010-09-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro 1. stupeň ZŠ - německý jazyk pro 1. stupeň ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSuchánková, Eva


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam