Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŘepa, Karel
dc.contributor.authorBohdalová, Martina
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:38Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:38Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28182
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Neobyčejnost obyčejného se skládá z praktické a teoretické části. Obsahem praktické části je soubor šestnácti maleb zátiší provedených technikou suchého pastelu. Teoretická část mapuje výtvarný žánr zátiší v tvorbě umělců 1. poloviny 20. století. Začátek práce objasňuje hlediska, z nichž při zkoumání uměleckých projevů vycházíme a nastiňuje historický vývoj malby zátiší. Poté jsou blíže rozebírány etapy výtvarného života moderních umělců, v nichž se zabývali touto tématikou. Jsou sledovány vlivy, působící na jejich tvorbu, umělecké záměry a celkový způsob zpracování děl. Autoři jsou včleněni do dobových souvislostí a řazeni chronologicky dle jednotlivých výtvarných směrů. Text doplňuje obrazová příloha - A. V závěru charakterizuji techniku suchého pastelu, popisuji práci na vlastních malbách zátiší, které komentuji a následně dokumentuji v obrazové příloze - B.cze
dc.format100 s., vč. 26 s. obr. příloh
dc.format100 s., vč. 26 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZátišícze
dc.subjectpastelcze
dc.subjectvýtvarné směrycze
dc.subjectmalíři 20. stoletícze
dc.titleNeobyčejnost obyčejnéhocze
dc.title.alternativeThe Exceptionality of the Usualeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9908
dc.description.abstract-translatedMy thesis The Exceptionality of the Usual consists of two parts, theoretical and practical. Practical part involves a set of sixteen still-life paintings in which a technic of dry pastel is used. Theoretical part surveys the art genres in still-life paintings of artists who created their opuses in the first half of the 20th century. At the beginning of my thesis I deal with and clear up the points of view that I take into account when examining artistic expressions and outlining historical development of still-life painting. Then I analyse particular periods of artistic life of modern artists in which they dealt with these topics. I observe and trace the effects that affected their work, their artistic intentions and work processing on the whole. The authors are integrated chronologically into continuity periods according to particular artistic streams. The illustrated appendix A. completes the text. At the end of my thesis I describe the technic of dry pastel and my work on my own still-life paintings that are enclosed to my thesis in the illustrated apendix B.eng
dc.date.accepted2010-05-18
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineNŠ-VV-Ccze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLorenc, Josef


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam