dc.contributor.advisor | Pešek, Ondřej | |
dc.contributor.author | Vojtová, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:58:42Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:58:42Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28185 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce sleduje gramatickou terminologii, která se nachází v současných učebnicích francouzského jazyka a metodách FLE. Zaměřuje se především na problematiku slovních druhů a interpretaci některých z nich v analyzovaných příručkách. Se slovními druhy je sledováno i použití terminologie- francouzské nebo české. Klíčovým tématem této práce je metajazyk používaný nejen ve výkladech gramatiky, ale i v zadáních jednotlivých gramatických cvičení. Cílem práce je zjistit, v jaké míře učebnice používají lingvistickou terminologii a zda postupují podle národních tradic. V neposlední řadě se pokusí zjistit, zda se autoři učebnic zabývají všemi slovními druhy. | cze |
dc.format | 86 s. | |
dc.format | 86 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Metajazyk | cze |
dc.subject | terminologie | cze |
dc.subject | slovní druhy | cze |
dc.subject | Metalanguage | eng |
dc.subject | terminology | eng |
dc.subject | word classes | eng |
dc.title | Gramatická terminologie současných učebnic a metod FLE | cze |
dc.title.alternative | Grammar Terminology of the Contemporary Textbooks and Methods of FLE | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9915 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis observes grammatical terminology which can be found in the contemporary textbooks of the French language which have been published in the Czech Republic and France. Primarily, it deals with the question of word classes and their interpretation in the analyzed books. It works with the terminology (French and Czech) of the word classes.
The crucial theme of this work is metalanguage used not only in the explications of the particular items of grammar but also in the tasks for the grammar exercises.
The aim of this work is to find out a certain extent the textbooks use the linguistic terminology to. It also tries to discover whether they use national grammatical tradition. Last but not least it tries to learn whether the textbooks include the complete list of word classes. | eng |
dc.date.accepted | 2010-05-31 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJ-FJ/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Radimský, Jan | |
dc.description.defence | Studentka seznámila komisi se svou prací. Vyslechla oba posudky a vyjádřila se k zásadním výtkám. Reagovala na dotazy komise. | cze |