Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPešek, Ondřej
dc.contributor.authorVojtová, Andrea
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:42Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:42Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28185
dc.description.abstractTato diplomová práce sleduje gramatickou terminologii, která se nachází v současných učebnicích francouzského jazyka a metodách FLE. Zaměřuje se především na problematiku slovních druhů a interpretaci některých z nich v analyzovaných příručkách. Se slovními druhy je sledováno i použití terminologie- francouzské nebo české. Klíčovým tématem této práce je metajazyk používaný nejen ve výkladech gramatiky, ale i v zadáních jednotlivých gramatických cvičení. Cílem práce je zjistit, v jaké míře učebnice používají lingvistickou terminologii a zda postupují podle národních tradic. V neposlední řadě se pokusí zjistit, zda se autoři učebnic zabývají všemi slovními druhy.cze
dc.format86 s.
dc.format86 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMetajazykcze
dc.subjectterminologiecze
dc.subjectslovní druhycze
dc.subjectMetalanguageeng
dc.subjectterminologyeng
dc.subjectword classeseng
dc.titleGramatická terminologie současných učebnic a metod FLEcze
dc.title.alternativeGrammar Terminology of the Contemporary Textbooks and Methods of FLEeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9915
dc.description.abstract-translatedThis thesis observes grammatical terminology which can be found in the contemporary textbooks of the French language which have been published in the Czech Republic and France. Primarily, it deals with the question of word classes and their interpretation in the analyzed books. It works with the terminology (French and Czech) of the word classes. The crucial theme of this work is metalanguage used not only in the explications of the particular items of grammar but also in the tasks for the grammar exercises. The aim of this work is to find out a certain extent the textbooks use the linguistic terminology to. It also tries to discover whether they use national grammatical tradition. Last but not least it tries to learn whether the textbooks include the complete list of word classes.eng
dc.date.accepted2010-05-31
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineAJ-FJ/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeRadimský, Jan
dc.description.defenceStudentka seznámila komisi se svou prací. Vyslechla oba posudky a vyjádřila se k zásadním výtkám. Reagovala na dotazy komise.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam