dc.contributor.advisor | Sedláková, Renáta | |
dc.contributor.author | Bendová, Bronislava | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T12:58:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T12:58:45Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010-04-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28187 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na obecnou úroveň vzdělanosti žáků středních škol, a to především z hlediska její stability, či naopak proměny. Pozornost je věnována jak nejdůležitějším činitelům, kteří se podílejí na procesu výchovy a vzdělávání, tak obecným vědomostem a dovednostem dnešních studentů. Práce si klade za úkol seznámit s teoretickými východisky výchovy a vzdělávání a poté představit vzniklou teorii, jež je výsledkem kvalitativního šetření. Teoretická část se zabývá vymezením výchovy a vzdělávání, jejich funkcemi a také definováním hlavních institucí a faktorů, jež do výchovně vzdělávacího procesu zasahují. Praktická část vychází z kvalitativního šetření, které bylo provedeno prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami, jež byly realizovány se středoškolskými pedagogy z různých typů škol. Data získaná z těchto rozhovorů byla zpracována metodou grounded theory a následně analyzována. Tato práce tedy v praktické části představuje novou teorii objasňující zkoumanou oblast. | cze |
dc.format | 100 s. | |
dc.format | 100 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | studenti | cze |
dc.subject | výchova | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | kvalitativní výzkum | cze |
dc.subject | students | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | qualitative research | eng |
dc.title | Zhoršuje se úroveň absolventů středních škol? | cze |
dc.title.alternative | Is the level of secondary school graduates declining? | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 9920 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis is focused on the general level of education of secondary school students, especially in terms of its stability, or vice versa its changes. The attention is paid to the most important factors involved in the process of education and general knowledge and skills of today´s students. The thesis sets out to meet the theoretical bases of education and then present the resulting theory, which is based on qualitative survey. The theoretical part deals with the definition of education, their functions and defining the main institutions and factors, which are involved in the education learning process. The practical part is based on a qualitative survey, which was conducted through structured interviews with open questions that were carried out with secondary school teachers from different types of schools. The data collected from these interviews was examined by grounded theory, and then analysed. This thesis, in the practical part, shows a new theory explaining the surveyed area. | eng |
dc.date.accepted | 2010-06-04 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJ-OV/ZŠ | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.description.defence | Diplomantka souvisle představila vlastní diplomovou práci, její obsah a klíčová zjištění. Na otázky z posudku a od členů komise ragovala přesvědčivě. | cze |