Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSedláková, Renáta
dc.contributor.authorBendová, Bronislava
dc.date.accessioned2021-12-07T12:58:45Z
dc.date.available2021-12-07T12:58:45Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-04-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28187
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na obecnou úroveň vzdělanosti žáků středních škol, a to především z hlediska její stability, či naopak proměny. Pozornost je věnována jak nejdůležitějším činitelům, kteří se podílejí na procesu výchovy a vzdělávání, tak obecným vědomostem a dovednostem dnešních studentů. Práce si klade za úkol seznámit s teoretickými východisky výchovy a vzdělávání a poté představit vzniklou teorii, jež je výsledkem kvalitativního šetření. Teoretická část se zabývá vymezením výchovy a vzdělávání, jejich funkcemi a také definováním hlavních institucí a faktorů, jež do výchovně vzdělávacího procesu zasahují. Praktická část vychází z kvalitativního šetření, které bylo provedeno prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami, jež byly realizovány se středoškolskými pedagogy z různých typů škol. Data získaná z těchto rozhovorů byla zpracována metodou grounded theory a následně analyzována. Tato práce tedy v praktické části představuje novou teorii objasňující zkoumanou oblast.cze
dc.format100 s.
dc.format100 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectstudenticze
dc.subjectvýchovacze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectkvalitativní výzkumcze
dc.subjectstudentseng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectqualitative researcheng
dc.titleZhoršuje se úroveň absolventů středních škol?cze
dc.title.alternativeIs the level of secondary school graduates declining?eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag9920
dc.description.abstract-translatedThe thesis is focused on the general level of education of secondary school students, especially in terms of its stability, or vice versa its changes. The attention is paid to the most important factors involved in the process of education and general knowledge and skills of today´s students. The thesis sets out to meet the theoretical bases of education and then present the resulting theory, which is based on qualitative survey. The theoretical part deals with the definition of education, their functions and defining the main institutions and factors, which are involved in the education learning process. The practical part is based on a qualitative survey, which was conducted through structured interviews with open questions that were carried out with secondary school teachers from different types of schools. The data collected from these interviews was examined by grounded theory, and then analysed. This thesis, in the practical part, shows a new theory explaining the surveyed area.eng
dc.date.accepted2010-06-04
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineČJ-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.description.defenceDiplomantka souvisle představila vlastní diplomovou práci, její obsah a klíčová zjištění. Na otázky z posudku a od členů komise ragovala přesvědčivě.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam