Problematika dětí z neúplných rodin
Abstrakt
Má bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním
věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky.
V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a
neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje
dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí.
Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu
neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž
nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která
vede k labilnímu chování.
V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního
věku, kterých se daná problematika osobně dotýká.
Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u
daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne.