Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDvořáková, Miloslava
dc.contributor.authorRašková, Pavlína
dc.date.accessioned2021-12-07T13:30:17Z
dc.date.available2021-12-07T13:30:17Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-07-07
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28211
dc.description.abstractMá bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky. V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí. Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která vede k labilnímu chování. V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního věku, kterých se daná problematika osobně dotýká. Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne.cze
dc.format88
dc.format88
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectrodina ? úplnácze
dc.subjectdisfunkčnícze
dc.subjectneúplnácze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectdiagnostikacze
dc.subjectkazuistikacze
dc.subjectlabilní chovánícze
dc.subjectcitová a psychická deprivace.cze
dc.subjectfamily ? completeeng
dc.subjectdysfunctionaleng
dc.subjectsingle parenteng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectdiagnosticseng
dc.subjectcasuistryeng
dc.subjectunstable behavioreng
dc.subjectemotional and psychological deprivation.eng
dc.titleProblematika dětí z neúplných rodincze
dc.title.alternativeProblems of Children Pre-School Age in Fragmentary Familieseng
dc.title.alternativeProblems of Children from broken Familiescze
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag15417
dc.description.abstract-translatedMy bachelor thesis deals with the observation of children from single-parent families in the preschool age,studying their behavior in the context of their problems. In the theoretical part, defines a family as a social group, its distribution, function and Discussed is also the view of history, which differs considerably from the present. Family child shows a complete male and female role behavior provides diverse background is a source of security and safety. Complete family, but these values are dysfunctional to some extent, lacking. Further explaining parent family, its origin and types, in which one pattern. The second is either replaced, and thus insufficiently fulfilling its role, or completely missing. Therefore, there is often emotional deprivation, which leads to unstable behavior. The practical part and apply an experimental method for observing a sample of preschool children affected by these issues individually. Finally, research confirm or deny it, based on detailed case studies, if the sample of children with behavior problems occur and emotional deprivation or not.eng
dc.date.accepted2011-08-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam