dc.contributor.advisor | Dvořáková, Miloslava | |
dc.contributor.author | Rašková, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:30:17Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:30:17Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-07-07 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28211 | |
dc.description.abstract | Má bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním
věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky.
V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a
neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje
dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí.
Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu
neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž
nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která
vede k labilnímu chování.
V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního
věku, kterých se daná problematika osobně dotýká.
Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u
daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne. | cze |
dc.format | 88 | |
dc.format | 88 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | rodina ? úplná | cze |
dc.subject | disfunkční | cze |
dc.subject | neúplná | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | diagnostika | cze |
dc.subject | kazuistika | cze |
dc.subject | labilní chování | cze |
dc.subject | citová a psychická deprivace. | cze |
dc.subject | family ? complete | eng |
dc.subject | dysfunctional | eng |
dc.subject | single parent | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | diagnostics | eng |
dc.subject | casuistry | eng |
dc.subject | unstable behavior | eng |
dc.subject | emotional and psychological deprivation. | eng |
dc.title | Problematika dětí z neúplných rodin | cze |
dc.title.alternative | Problems of Children Pre-School Age in Fragmentary Families | eng |
dc.title.alternative | Problems of Children from broken Families | cze |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 15417 | |
dc.description.abstract-translated | My bachelor thesis deals with the observation of children from single-parent families
in the preschool age,studying their behavior in the context of their problems.
In the theoretical part, defines a family as a social group, its distribution, function and
Discussed is also the view of history, which differs considerably from the present. Family
child shows a complete male and female role behavior provides diverse background is a
source of security and safety. Complete family, but these values are dysfunctional to some
extent, lacking. Further explaining parent family, its origin and types, in which one pattern.
The second is either replaced, and thus insufficiently fulfilling its role, or completely missing.
Therefore, there is often emotional deprivation, which leads to unstable behavior.
The practical part and apply an experimental method for observing a sample of
preschool children affected by these issues individually.
Finally, research confirm or deny it, based on detailed case studies, if the sample of
children with behavior problems occur and emotional deprivation or not. | eng |
dc.date.accepted | 2011-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |