Záškoláctví
Abstrakt
Práce se zabývá problematikou záškoláctví na základních školách.
Teoretická část popisuje a charakterizuje obecné činitele, kteří se podílejí na příčinách záškoláctví, zmiňuje vlivy rodiny, pedagogů, a samostatně se také zaměřuje i na osobnost žáka (záškoláka) v celém období jeho školní docházky. Uvádí vymezení povinné školní docházky v zákoně a také poukazuje na období puberty včetně souvisejících problémů, které ovlivňují či zapřičiňují záškoláctví. Dále popisuje obvyklé způsoby řešení záškoláctví školou samotnou, a také spolupráci školy se státními orgány a s rodinou záškoláka.
Praktická část je věnována výsledkům kvantitativního výzkumu, který proběhl na pěti základních školách ( ZŠ Nerudova, ZŠ Pohůrecká, ZŠ L.Kuby, ZŠ Kamenný Újezd, ZŠ Ledenice ). Zpracované výsledky ukazují na souvislosti vlivu rodiny na vzniku záškoláctví.