Úloha třídního učitele na střední odborné škole
Abstrakt
Bakalářská práce řeší problematiku úlohy třídního učitele na Střední odborné škole a středním odborném učilišti.
Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů ze závazných pedagogických dokumentů a následnou spojitostí s činnostmi a kompetencemi třídního učitele v oblasti vyučování, přímého výchovného působení, výchovné koordinace, vzdělávací práce pedagogů ve svěřené třídě, forem spolupráce třídního učitele se zákonnými zástupci i vedením školy, socializaci jedince a tvorby klimatu třídy.
Praktická část je zaměřena na popis, zajištění a vlastní realizaci informační schůzky třídním učitelem před nástupem žáků na Střední odborné učiliště. Je sledován obsah a význam předávání informací, navázání včasné spolupráce s rodiči žáků pro budoucí práci třídního učitele. Kooperaci se zákonnými zástupci a význam informační schůzky hodnotí formou polostrukturovaného rozhovoru oslovení třídní učitelé. Cílem kvalitativního šetření je získání uceleného přehledu předávání i získávání informací pro
práci třídního učitele v podobě ?Průvodce třídního učitele prvním ročníkem na střední odborné škole?. Význam tvorby kodexu chování u žáků a uplatnění v praxi je uvedeno na příkladu realizace odborné exkurze.