Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
Abstrakt
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné
mateřské škole.
Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie
Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na
osobnost učitele.
V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a
vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách
běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a
tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího
programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy
prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím
programem.
Práce je doplněna fotografickou přílohou.