Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVítečková, Miluše
dc.contributor.authorRačáková, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-07T13:36:25Z
dc.date.available2021-12-07T13:36:25Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-03-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28597
dc.description.abstractPráce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.cze
dc.format69 s. (81 153 znaků)
dc.format69 s. (81 153 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKlíčová slova: pedagogika Marie Montessoricze
dc.subjectRámcově vzdělávací programcze
dc.subjectmetody a formy předškolního vzdělávánícze
dc.subjectmateřská školacze
dc.subjectKey words: Montessori pedagogyeng
dc.subjectNational Curriculumeng
dc.subjectmethods and forms of preschool educationeng
dc.subjectpreschooleng
dc.titlePrvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské školecze
dc.title.alternativeElements of Maria Montessori pedagogy in Czech preschooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20292
dc.description.abstract-translatedThe work points out the possibility of using elements of Montessori education in ordinary preschool. The theoretical part deals with alternative Montessori pedagogy, personality of Maria Montessori, her conception of the child and education with all the principles and teacher´s personality. The practical part is done as a case study that accurately describes the formation and development of class curriculum with elements of the Montessori pedagogy in conditions of traditional preschool. This study focuses on the preparation conditions, the choice of methods and content with regard to the needs and interests of children. Evaluation of class training program reveals the extent to which the traditional classroom can be transformed into one that carries usual elements of the Montessori nursery school education in a way which is in line with the National Curriculum. The work is accompanied by a photo attachment.eng
dc.date.accepted2011-04-26
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineUčitelství pro mateřské školycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace v pedagogicecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam