dc.contributor.advisor | Vítečková, Miluše | |
dc.contributor.author | Račáková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-07T13:36:25Z | |
dc.date.available | 2021-12-07T13:36:25Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-03-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28597 | |
dc.description.abstract | Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné
mateřské škole.
Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie
Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na
osobnost učitele.
V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a
vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách
běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a
tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího
programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy
prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím
programem.
Práce je doplněna fotografickou přílohou. | cze |
dc.format | 69 s. (81 153 znaků) | |
dc.format | 69 s. (81 153 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klíčová slova: pedagogika Marie Montessori | cze |
dc.subject | Rámcově vzdělávací program | cze |
dc.subject | metody a
formy předškolního vzdělávání | cze |
dc.subject | mateřská škola | cze |
dc.subject | Key words: Montessori pedagogy | eng |
dc.subject | National Curriculum | eng |
dc.subject | methods and forms of
preschool education | eng |
dc.subject | preschool | eng |
dc.title | Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole | cze |
dc.title.alternative | Elements of Maria Montessori pedagogy in Czech preschool | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 20292 | |
dc.description.abstract-translated | The work points out the possibility of using elements of Montessori education in
ordinary preschool.
The theoretical part deals with alternative Montessori pedagogy, personality of Maria
Montessori, her conception of the child and education with all the principles and
teacher´s personality.
The practical part is done as a case study that accurately describes the formation and
development of class curriculum with elements of the Montessori pedagogy in
conditions of traditional preschool. This study focuses on the preparation conditions,
the choice of methods and content with regard to the needs and interests of children.
Evaluation of class training program reveals the extent to which the traditional
classroom can be transformed into one that carries usual elements of the Montessori
nursery school education in a way which is in line with the National Curriculum. The
work is accompanied by a photo attachment. | eng |
dc.date.accepted | 2011-04-26 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro mateřské školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |