Návrh pracovních listů pro výuku matematiky v 6. třídě základní školy pro žáky s dyskalkulií.
Abstrakt
Tato práce se věnuje žákům s matematickými poruchami. Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice jsou obvykle poruchami v komunikaci mezi žákem a světem. Snahou je učit žáky matematice na úrovni, jaké jsou schopni.
Práce je rozdělena do čtyř částí. V prvních dvou částech se věnuji pojmu dyskalkulie. V druhé části se zabývám reedukačními technikami. Třetí a čtvrtá část práce se týká pracovních listů, které jsem sama vypracovala. Hodnotím v nich práci žáků s dyskalkulií. Zabývám se prácí žáků, jak se jim s listy pracovalo, zda pro ně měly přínos.
Svou prací dokazuji, že při reedukaci specifických poruch učení, resp. dyskalkulie, používáme co nejpřirozenějších metod a technik, v níž se dítě musí osvědčit.
Tato diplomová práce slouží učitelům pohybujícím se v přítomnosti žáků s dyskalkulií. Přibližuje problematiku dyskalkulie a pomáhá v orientaci této problematiky.