Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorProcházka, Miroslav
dc.contributor.authorOndráčková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-07T13:39:01Z
dc.date.available2021-12-07T13:39:01Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2010-11-30
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/28667
dc.description.abstractNaše diplomová práce, jejíž název zní: Systém prevence sociálně patologických jevů a jeho realizace v základních školách se zabývá rozborem možností, přístupů a podmínek realizace primární prevence na základních školách. Cílem naší práce je popsání fungování systémů primární prevence na krajské a školní úrovni, tzn. provedeme srovnání přístupů k této problematice na vybraných školách v Jihočeském a Pardubickém kraji. Analyzujeme programy výše uvedených krajů na koncepční úrovni a budeme sledovat realizaci preventivních programů na konkrétních školách (např. základních či speciálních). Dále budeme zkoumat reálnou pomoc školám při vytváření školních preventivních programů a jejich působení na samotné žáky. Zajímat se budeme mimo jiné také o využití nabízených možností spolupráce školami a jejich využití dotačních programů krajských úřadů. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části se nejdříve budeme věnovat charakteristice a vymezení základních pojmů, tzn. charakterizujeme nejčastější sociálně patologické jevy, které nejvíce ohrožují mlá-dež. Poté se zmíníme o systému prevence jak na školní, tak na krajské úrovni. Praktická část bude zaměřena na rozbor aktivit škol na poli prevence, a to především na metodi-ku prevence, podporu tvorby preventivních programů a jejich dopady na děti. V závěru práce shrneme předpoklady a hypotézy, jež zmiňujeme v úvodu. Ve vybraných školách provedeme sociologický výzkum formou dotazníků, které na konci naší práce vyhodnotíme.cze
dc.format127
dc.format127
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectprevencecze
dc.subjectsociálně patologické jevycze
dc.subjectzávislostcze
dc.subjectalkoholcze
dc.subjectdrogycze
dc.subjectkriminalitacze
dc.subjectporuchy příjmu potravycze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectdotazníkcze
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectsocial-pathological illnesseseng
dc.subjectdependenceeng
dc.subjectalcoholeng
dc.subjectdrugseng
dc.subjectcriminalityeng
dc.subjecteating disorderseng
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectquestionnaireeng
dc.titleSystém prevence sociálně patologických jevů a jeho realizace v základních školáchcze
dc.title.alternativeSystem of the prevention of social-pathological illnesses and implementation of the system at primary schoolseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag13565
dc.description.abstract-translatedOur diploma thesis entitled ?The system of prevention of social and pathological phenomena and its implementation at elementary schools? engages in the analysis of possibilities and conditions for and approaches to the implementation of primary pre-vention at elementary schools. The objective of the present diploma is to describe how systems of primary prevention work on the regional and school levels; accordingly, we have performed a comparison of different approaches to this issue at selected schools in the regions of South Bohemia and Pardubice. We have analyzed programmes of the aforesaid regions on the conceptual level, observing the implementation of preventive programmes at particular schools (such as elementary or special). Furthermore, we have examined the assistance as actually pro-vided to schools during the formation of school preventive programmes and their influ-ence on pupils or students as such. We are also interested in how the possibilities that are on offer for the cooperation among schools are utilized and how schools make use of grant programmes provided by regional authorities. The present thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theo-retical part first characterizes and defines basic terms, explaining the most common so-cial and pathological phenomena with the largest impact on the young. Second, a men-tion is made of the system of prevention at both the school and regional levels. Accord-ingly, the practical part focuses on the analysis of school activities in the area of preven-tion, particularly the methodology of prevention, the support of the formation of preven-tive programmes and the influence such programmes have on children. The conclusion summarizes presuppositions and hypotheses which are men-tioned in the introduction. A sociological survey has been conducted at selected schools by means of questionnaires, which will be evaluated at the end of our thesis.eng
dc.date.accepted2011-02-01
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVV-OV/ZŠcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSomr, Miroslav


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam